Smaktest på tre stycken Marabou chokladkakor.


I går testade jag tre stycken Marabou chokladkakor. Två är nya för i år, Passion och Polka. En är inte ny, Non Stop, men jag hade inte ätit den tidigare.

(I min kategori Mat och Dryck finns det tidigare tester på chokladkakor och annat.)



Marabou Polka var jättegod. Jag är i och för sig ingen polkagrisälskare, men den var god för att den var så krispig. Kanske en aning för söt bara.



Marabou Passion var sådär god. Först tyckte jag att den var jättegod. Men efter några bitar så blev den liksom lite för mycket. Men den var ändå okej.



Marabou Non Stop var rätt så god. Lite krispig med skalen på godiset i. Men den blev nästan lite väl söt och chokladig.



Slutsatsen blir att alla var väl helt okej, men jag kommer nog inte att köpa någon av dom igen. Om jag kommer att köpa Marabou chokladkakor med smak, så kommer jag även fortsättningsvis att köpa någon av mina fyra favoriter:

Nummer 1: Marabou Digestive.

Nummer 2: Marabou Apelsinkrokant.

Nummer 3: Marabou Daim.

Nummer 4: Marabou Amigo.



Skriv gärna vad ni tycker! :-D



Kommentarer
Postat av: Akå

Vilken rolig recension! Visste inte ens att det fanns Polka & Passions choklad. Måste testa det någongång.

2010-05-02 @ 19:48:36
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Kul att du gillade min lilla choklad-recension!

Testa dom du också! :-)

2010-05-02 @ 19:58:17
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag hade också missat polkachokladen. Är inte så förtjust i polkasmak men jag kommer säkert att testa den i alla fall, det är ju trots allt choklad :-)



Passionsfrukt tål jag inte, så den får jag avstå ifrån.



Nonstop håller jag med om att den blir lite för söt, men den duger.



Jag får mina perioder där jag tycker att saker är gott, men efter ett tag kan jag knappt tänka på det utan att må lite illa.



Jag håller med om att Marabou Digestive är godast.

2010-05-02 @ 23:51:48
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Då har vi rätt lika smak när det gäller choklad då! ;-)

2010-05-03 @ 15:31:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ja vi verkar ha bra smak :-)

2010-05-03 @ 19:13:46
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: ;-D

2010-05-03 @ 20:33:57
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0