Smaktest på två stycken Keso.


I dag testade jag två stycken nya Keso-sorter. Eller jag vet egentligen inte om dom är nya. Men jag har i alla fall inte ätit dom förut. ;-)

Jag fick tips om den ena av en bloggvän, och när jag köpte den så hittade jag en annan också som jag inte hade ätit förut. (Tack Viola Vamp för tipset!)

Den ena är Keso Feta Oliv, och den andra är Keso Äpple Päron Vanilj.

Och båda två var supergoda! Väldigt olika varandra förstås, eftersom den ena är salt och den andra är söt. Så dom har ju helt olika användningsområden. Men båda var också jättegoda att äta precis som dom var.

Så jag kan verkligen rekommendera dom båda två! Supernyttiga och jättegoda! :-D



Kommentarer
Postat av: Viola Vamp

Härliga tider! Kul att du också gillade den! Tack för länkningen med. :)

2010-05-06 @ 20:58:19
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Ja, den var supergod! Blev så sugen på den när jag läste i din blogg. Och så fick jag en till med också! :-D

2010-05-06 @ 21:49:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Nilla

Jag älskar keso, och äter en stor burk naturell keso varje dag :)

Den med feta och oliver har funnits ett tag, och är en stor favorit, även den med rostad paprika är jättegod.

Har inte provat den med äpple, päron och vanilj, så det måste jag göra i helgen.

Skönt med fredag imorgon :)

Ha en jättehärlig helg!!!

2010-05-06 @ 22:03:16
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nilla: Naturell keso gillar jag INTE. Men jag äter en stor klick till lunchen varje dag, med MYCKET Aromat på! Då blir det gott!



Jag trodde nog att Feta & Oliv har funnits ett tag. Har bara inte smakat det. Faktiskt inte rostad paprika heller.



Testa Äpple, Päron & Vanilj du!



Ha en härlig helg du också!

Kram!

:-D



2010-05-07 @ 18:46:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0