Efter fyra år som vegetarian är jag nu köttätare igen! ;-D



Ja i ganska så exakt fyra år har jag varit vegetarian. Eller inte vegetarian kanske egentligen. Men jag har inte ätit någon form av kött från djur på land. Bara fisk och skaldjur.

Jag har ju artros i tår, fingrar och knän. Och en del blir ju bättre i lederna när dom slutar att äta kött. Så jag tänkte att jag skulle testa det. Sen så trivdes jag så bra med att inte äta kött, så jag fortsatte med det.

Jag saknar egentligen inte kött alls. Och jag tycker inte att det är jobbigt för egen del. Men jag tycker det är jobbigt när man är hemma hos andra. Tycker det känns som om man är krånglig och ställer till besvär när man inte äter det som alla andra äter.

Och eftersom mina leder inte blir bättre av min dietkost, så har jag nu bestämt mig för att börja att äta kött igen.

Men jag kommer nog mest att äta det när jag är hemma hos andra. Och kanske någon gång ibland annars. För jag gillar ju fisk, skaldjur, och vegetarisk kost bäst.

Har tänkt på det här länge, och i dag blev det av. Jag åt två små bitar skinka från Jimmys pizza, och en liten salamikorvskiva från Jennys pizza.

Det fick räcka, för jag väl vänja magen och kroppen långsamt vid kött igen.



Kommentarer
Postat av: Snurran

jag tror inte det blir SÅ stora problem med att vänja magen, eftersom du inte avstått helt proteiner från djurriket ändå, men det är bara spekulationer ;-) Hoppas det går bra!

2010-11-24 @ 22:31:21
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Nej, jag hoppas att du har rätt! Jag tycker det är liiiite läskigt att äta kött nu faktiskt! ;-D

2010-11-25 @ 17:52:37
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0