"Frank - Sanningen om lögnerna" av Frank Andersson & Joakim Langer - 2010 - Bok



---------    

Recension av boken: "Frank - Sanningen om lögnerna" av Frank Andersson & Joakim Langer (2010) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Roman / Memoarer/Biografier/Dokumentärer)

---------


"Fan Andersson, om du ska skriva memoarer Alla jävlar ljuger upp för att få effekt, du måste ljuga ner, alltså så det blir trovärdigt. Men se fan i mej till att det är preskriberat.
Lennart Hoa Hoa Dahlgren, april 2010

Oj, vad det är nyttigt att skriva memoarer. Jag skjuter ständigt saker framför mig. Jag har i princip skjutit hela mitt liv framför mig, vilket inneburit både ilska och besvikelse för både familj och vänner.

Många är de historier som cirkulerat runt min person. Oftast handlar det inte om brottning utan mera om rykten: Galet festande, våldtäktsanklagelser, Rikskuponger, kuken ska ha sitt, kokain, och så alla bilar och brudar förstås. Det ska den här boken också göra.

Att jag tagit ett junior-VM-guld tre VM-guld, sju EM-guld och en kasse glitter har liksom hamnat vid sidan om.

Den här boken handlar inte heller så mycket om brottning utan om en ganska vilsen kille som växte upp i en dysfunktionell familj tillsammans med fyra syskon i Trollhättan med en ryggsäck hemligheter och hans två följeslagare genom livet: rotlösheten och rastlösheten.

Det finns en hel hög med sanningar, som det är dags att släppa ut i ljuset. Hör här! Lets be Frank!
"


(Kopierat från sivart.se)


---------

Jag gillar nästan alltid att läsa biografier/memoarer/dokumentärer. Tycker det är intressant att läsa om människors liv. Och helst då om personer som man känner igen och känner till. Sen vad som är sant i böckerna, det vet man ju så klart inte, men det är ju ändå den människans version av sanningen.

Frank Anderssons liv har man ju följt, via media, under många år. Så det var helt klart kul och intressant att läsa hans egna ord om sitt liv.

Jag är ju inte ett endaste dugg intresserad av sport, men det behöver man verkligen inte vara för att läsa den här boken. För Frank Anderssons liv har ju varit så mycket mer än brottning.

Så jag kan helt klart rekommendera boken.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  3,5 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget Sivart Förlag.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0