Fredagen den 12 november 2010.


Äntligen fredag och veckans sista arbetsdag! Den här veckan har varit en av dom jobbigaste på länge. Vi har ju haft otroligt mycket att göra på jobbet, eftersom vi hjälper en närliggande skola. Och jag har mått lite halvdåligt hela veckan också.

Började arbetsdagen med sovmorgon. Fikade när jag kom till jobbet. Och sen städade jag i matsalen. Efter det så var jag i diskrummet, både på förmiddagen och under lunchrusningen och under slutstädningen. Och slutligen så jobbade jag med mellanmålet.

Vi serverade korv med potatismos i dag. Och vår salladsbuffé. Vi var fulltalig personalstyrka, plus vår inlånade personal från skolan vi hjälper. Otroligt stressig dag som sagt var, men i alla fall en aning lugnare än i går. Allt flöt i alla fall på bra ändå, och med gemensam hjälp så hann vi klart allt. Och ingenting speciellt hände.



Åkte hem direkt efter jobbet, och kom hem vid strax efter tre. Borzko var då hemma när jag kom hem, för han hade haft sin veckans lediga dag i dag.

Han hade kaffe klart till mig när jag kom hem. Och han hade också köpt en stor bukett tulpaner, på Torget, till mig i dag. Och jag blev så klart jätteglad! :-D



Efter en stunds fika och en pratstund så höll jag på och fixade med lite alla möjliga hushållsgöromål här hemma ett tag.

Sen så åt vi middag så småningom.

Vi satte oss sen båda två uppe i vardagsrumssofforna, och läste i varsin bok. Jag läste i, och läste också ut, "Men vi knullar ju inte" av Ann Söderlund. Satt lite med datorn en stund sen.

Och så värmde vi årets första glögg! Åh, vad gott det var! :-D



Nu ska jag ta i tag med mitt ständiga i-landsproblem: att välja ut en ny recensionsbok att läsa i! ;-D



Och sen vid åttatiden så blir så klart tittande och lyssnande på "Idol"!



Mår fortfarande som i går... Tandvärk... Huvudvärk... Trött... Fryser... :-(

Några kollegor är ute och äter på restaurang i kväll. Men jag valde att inte följa med... Kände inte alls för det i kväll... Vill bara mysa i vardagsrumssoffan med kuddar och plädar... Och Borzko... Och massor med värmeljus... Och en massa gott att äta och dricka... 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Synd att du inte ville följa med, vi hade en jättetrevlig kväll - 3.5 timme bara flög iväg! :-)

2010-11-12 @ 23:34:39
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Kul att kvällen var lyckad för er! Och visst är det tråkigt att jag inte var med! Men ändå så ångrar jag mig absolut inte. Har inte alls varit på humör för att sitta i flera timmar på en restaurang och vara social och trevlig... ;-/

2010-11-12 @ 23:43:15
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Krya på dig och ta hand om dig!

2010-11-13 @ 03:30:36
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Tack så mycket. :-)

2010-11-13 @ 09:08:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är ett härligt problem. Jag har det också :)

2010-11-14 @ 10:15:24
URL: http://malinthewriter.wordpress.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Hahaha! Ja, det är väl typ det bästa problemet man kan ha! Och jag har det igen, just nu! ;-D

2010-11-14 @ 10:30:42
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0