Fredagen den 19 november 2010.


I dag var det en lite strulig dag på jobbet... En personal var tjänstledig, en hade semester, och en var sjuk... Men å andra sidan så hade vi vår extrapersonal där från skolan som vi hjälper för tillfället. Och så fick vi också ta in en vikarie i dag. Så dagen blev i och för sig lite stressig, men allt flöt ändå på helt okej ändå.

Vi serverade korv stroganoff med kokt ris i dag. Och vår salladsbuffé. Vi hade även några bleck med lasagnette från i går som vi serverade som rest.

Och min lunchtallrik såg ut så här.



Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem. Han hade kaffe klart när jag kom hem, så vi tog en fika och en pratstund då.

Och han hade även den här veckan köpt en stor bukett tulpaner till mig! :-D <3



Vid strax före fyra sen så gick jag iväg till Centrum, eftersom jag hade tid hos Tandhygienisten klockan fyra. Hon gjorde en undersökning, tog bort tandsten, polerade tänderna, och vi pratade lite om mina tänder.

Det mesta tyckte hon väl var rätt så bra med mina tänder, vad gäller hennes område. Men jag hade en tandficka på 7 mm, och det var där jag har haft ont dom senaste veckorna, eftersom det var lite infekterat där. Så jag fick direktiv om att vara mycket mera noggrann med tandtråden...

Efter att ha betalat dom 750:- som det kostade, så gick jag till Apoteket och köpte tandtråd. Sen så väntade jag in Borzko som kom och hämtade upp mig.

Vi åkte sen ut till Länna för att kolla in adventspynt och juldekorationer på Rusta. Ett inköp blev det bara, en ljusdekoration att ha på vår övre balkong, i fönstret där.

Men det har jag redan bloggat om.

Åkte sen hem och åt middag.

Efter det så ställde vi ut inköpet på balkongen. Och vi hängde också upp ett ljushjärta och en ljusgardin i köksfönstret.



Borzko satt sen och läste i sin bok, och jag satt med datorn en stund.

Klockan åtta sen så dukade vi fram lite gott att äta och dricka. Och så tittade och lyssnade vi på "Idol".



Kommentarer
Postat av: Snurran

Vad fint det blev!

2010-11-19 @ 21:44:53
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack! Och sen ska vi fortsätta med resten av lägenheten under helgen! :-D

2010-11-19 @ 22:04:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Rasmusmatte

Läckert!! Vill ta fram mitt adsventspynt. Blir så inspirerad.

2010-11-21 @ 19:54:33
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Rasmusmatte: Tack! Jag tycker själv att det är snyggt! Och det är så mysigt att redan ha allt på plats! :-D

2010-11-21 @ 20:13:41
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0