Lördagen den 6 november 2010 - Eftermiddagen & Kvällen.


Under början av eftermiddagen så höll jag på och varvade med mina tre vanliga sysslor. Jag höll på och fixade och grejade med diverse hushållsgöromål. Jag satt med datorn. Och så började jag att läsa i en ny bok: "Ur havet stiger vågorna" av Annika Sjögren.

Borzko kom hem från gymmet vid halvettiden. Sen så satt han mest och läste i sin bok.

Vid halvfyratiden sen så åkte vi båda två iväg i bilen. Först så åkte vi till Rågsved och hämtade upp min moster. Sen åkte vi till Fagersjö och hämtade upp Jimmy. Och sen så åkte vi till Farsta Centrum och mötte upp med min mamma och pappa.

Vi gick sen alla sex till Restaurang Antonios Kök & Bar där min mamma hade bokat bord klockan fyra för att bjuda oss alla på middag. (Jenny jobbade och kunde tyvärr inte följa med).

Till förrätt åt jag fisk- och skaldjurssoppa med rostat bröd och aioli.



Till varmrätt åt jag pasta med scampi.



Och till efterrätt åt jag glass med frukt.



Till förrätten och varmrätten drack jag mineralvatten, och till efterrätten drack jag kaffe.

Vi var alla sex väldigt nöjda med all mat. Och även med dryck, och framförallt med servicen.

(Tyvärr så blev det inga kort tagna på personerna som var med, utan bara på maten).

Efter ungefär tre timmar, vid sjutiden, så gick vi alla därifrån. Min mamma och pappa gick hem. Och vi andra tre skjutsade hem min moster.

Jimmy följde sen med mig och Borzko hem en stund. Han var väl här i någon timme ungefär. Och sen vid åttatiden så stack han iväg in mot stan för att möta upp med kompisar och sen vidare ut för att festa.

Borzko och jag satte oss och tittade på teve. Tre inspelade program blev det: "Robinson", "Hellenius Hörna", och "Så mycket bättre".

Efter det så satte vi oss båda två och läste igen.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Det såg gott ut!

2010-11-06 @ 23:47:17
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var det verkligen! Jag var totalt proppmätt och väldigt nöjd när vi gick därifrån! :-D

2010-11-06 @ 23:50:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Maten ser god ut!

2010-11-07 @ 12:35:44
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, det var den verkligen också! :-D

2010-11-07 @ 13:30:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0