Måndagen den 29 november 2010.


Tolv grader kallt i morse, och en hel del snö på bilen...

Den här arbetsveckan är jag först en timme i skalen på morgonen, och förbereder grönsakerna. Sen går jag ut i matsalarna och "dukar", alltså förbereder dom inför lunchserveringen. Och slutligen så jobbar jag som försteman i stora matsalen.

Personalbrist i annexskolan var det i dag, så vi fick skicka ner en av oss dit i dag. Så det innebar ju att det blev personalbrist hos oss istället. Inte många dagar precis som vi är fulltalig personalstyrka...

Vi serverade pyttipanna med rödbetor i dag. Och vår salladsbuffé.

Allt flöt på bara bra i dag. Och ingenting speciellt hände.



Åkte hem direkt efter jobbet. Höll sen på här hemma och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr. Lite bokläsning och lite datorsittande blev det också. Och även lite körsångsträning.

Middag åt jag för mig själv, med datorn som sällskap, vid fyratiden.

Fortsatte sen som tidigare, med mina sysslor.

Höll även på och lekte lite med min nya foto-app, som sätter ihop flera fotografier till en panoramabild. Den ska ju självklart helst användas på långt håll, typ vyer över land, hav, och stadsmiljö. Men jag testade lite inne igen. Ska väl försöka att komma iväg ut på en promenad någon gång snart, och testa den då.

Här är i alla fall några kort från i dag.







Vid halvsjutiden sen så kom både Borzko hem, och Jimmy hit.

Jimmy hade haft möte på jobbet, och fått middag där. Sen kom han direkt hit, för han skulle återigen hjälpa mig med några saker. Vi delade på en flaska (alkoholfri) glögg under tiden.

Borzko ville inte ha glögg i dag, men däremot så åt han middag. Och sen så duschade han och gjorde sig i ordning.

Jimmy åkte sen hem till sig. Borzko satte sig och läste i sin bok. Och jag varvade mellan datorn och boken.



Kommentarer
Postat av: Elin

Ska inte borzko börja blogga?

2010-11-29 @ 21:11:15
Postat av: Snurran

Balla fotografier! :-)

2010-11-29 @ 22:14:04
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Elin: Nej, det tror jag inte! Han rör typ aldrig ens en dator! ;-D

2010-11-30 @ 16:10:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag tycker den här panorama-appen är lite kul faktiskt! ;-D

2010-11-30 @ 16:10:49
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0