Måndagen den 8 november 2010.


Måndag igen och jobb igen förstås... Den sköna tredagarshelgen är slut... Och även den lugna höstlovsveckan... Nu är det sex jobbveckor kvar fram till jullovet...

Åtta grader kallt var det i morse... Och en hemsk is på bilrutorna som jag fick jobba hårt med för att få bort...



Den här veckan jobbar jag med mellanmålet. Och det innebär att min arbetstid är förskjuten, från 6-14 till 7-15.

Började arbetsdagen med att fika när jag kom vid strax före sju. Sen så skulle jag egentligen städa i matsalarna, men eftersom det var höstlov förra veckan så var det rent där, och jag jobbade i skalen istället.

Så förmiddagen tillbringades alltså i skalen, och under lunchrusningen så jobbade jag med diskplockning och grovdisk. Och sen var jag alltså kvar och jobbade med mellanmålet.

Vi serverade makaronipudding i dag. Och vår salladsbuffé.

Och så här såg min lunchtallrik ut.



Åkte hem direkt efter jobbet. Var bara hemma en kort stund, och sen så gick jag en sväng till Centrum för att hämta ut paket från Posten på Hemköp.

När jag sen kom hem igen så höll jag på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här hemma.

Så småningom sen så hamnade jag i vardagsrumssoffan tillsammans med min dator och min bok.

Borzko kom hem från jobbet vid halvsjutiden, och han gjorde mig sen sällskap i soffan med sin bok.



Kommentarer
Postat av: Snurran

och i morgon ska det bli oväder har jag hört.. :-/ Fast enligt de prognoser jag har tittat på verkar "vi" klara oss ganska bra iallafall hoppas

2010-11-08 @ 21:19:23
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag hoppas verkligen att dom flesta har satt på vinterdäcken nu... Har ni?

2010-11-09 @ 05:46:26
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0