Onsdagen den 3 november 2010.


Även i dag var det en lugn och skön höstlovsveckodag på jobbet.

Samma arbetsuppgifter för mig i dag som i går.

Sex stycken var vi i dag. En sjuk, en semester, och en på kurs.

Vi serverade korv med bröd i dag. Och en liten salladsbuffé.

Men vi fick lite annat gott att äta i dag. Vår husmor överraskade oss med varsin räkmacka i dag.



Så min lunch blev en tallrik från salladsbuffén, och så räksmörgåsen.



Jobbade med mellanmålet i dag, så jobbade mellan sju och tre istället för sex och två. Så jag kom hem vid kvart över tre. Jimmy hade då precis kommit till Farsta, direkt efter jobbet.

Vi åkte då båda två direkt hem till mina föräldrar, för Jimmy hade lovat sin mormor och morfar att installera och programmera en ny vhs/dvd som dom hade köpt.

Men vi började först med att fika och prata en stund.

Och sen så fixade Jimmy med den nya apparaten, och visade och lärde dom att sköta den.

Jimmy åkte sen med mig hem en stund, och vi åt middag ihop. Efter det så åkte han hem till sig.

Jag höll sen på och fixade lite med diverse hushållsbestyr. Och efter det så satte jag mig med datorn och bloggade, läste bloggar, facebookade, och höll på med lite annat.

Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden. Middag, dusch, och iordninggörande blev det för honom då. Och efter det bokläsning.

Jag började att läsa i en ny bok: "Frank - Sanningen om lögnerna" av Frank Andersson & Joakim Langer.



Kommentarer
Postat av: Snurran

fick ni räkmacka - trots att det inte var sommaravslutning idag?! ;-)

2010-11-03 @ 21:43:57
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Haha! Ja, faktiskt! Men vi skämtade såklart om det! ;-D

2010-11-03 @ 21:48:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Johnny

Lilla skolavslutningen, trots en vanlig vardag! :-)

2010-11-04 @ 07:40:38
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johnny: Ja, precis!

2010-11-04 @ 17:23:50
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0