Söndagen den 28 november 2010.


Även i morse så larmade mobilen klockan halvåtta, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr.

Fem minusgrader, snöande och blåsigt var det utomhus...

Efter att Borzko hade gått upp och fixat sig i ordning, så blev det förstås frukost, fika, och en pratstund.

Borzko gick sen iväg till Farstahallen för att träna även i dag.

Och jag varvade mellan mina vanliga tre sysslor: grejande och fixande med diverse hushållsbestyr, bokläsning, och datorsittande.

Vid tolvtiden sen så stack jag iväg med Jimmys bil, som stod kvar i Farsta sen i går kväll. Köpte en bukett tulpaner i centrum, och sen åkte jag hem till mina föräldrar för att lämna dom en första advents-blomma.

Hade tänkt mig röda och vita tulpaner, men dom röda var slut, så det blev nästan påskkänsla istället för julkänsla!



Hade bara tänkt lämna blommorna, eftersom vi träffades i flera timmar i går. Men mamma och pappa ville bjuda på fika, så det fick dom.



Så här fint hade Mamma och Pappa gjort i köksfönstret och vardagsrumsfönstret.



Och nere i porten så har deras bostadsrättsförening redan ställt ut julgranen.



Fikade, åt lite pepparkakor, och satt och pratade en stund. Och sen så stack jag iväg med bilen hem till Jimmy.

Jag skulle hjälpa Jimmy med lite grejer, och han skulle hjälpa mig med lite saker.

Han hade tvättstugan mellan ett och fyra, så jag var med som sällskap där också. Och jag klippte även hans hår. Eller rättare sagt så trimmade jag det med hårtrimmern.

Jimmy hjälpte mig med lite grejer i datorn, som jag hade med mig.

Sen så visade han mig en ny app till iPhone4 som jag laddade ner. Den gör så att man kan ta flera fotografier som sen sätts ihop till ett.

Testade den inne hos honom, och det ser jättekonstigt ut när man ser alla väggarna av rummet på samma kort.





Men utomhus kan det nog bli coolt när man tar foton på landskapsvyer.

När vi var klara med allt som vi skulle hjälpa varandra med, så skjutsade Jimmy mig hem till Farsta.

Han stannade också och åt middag. Det blev mycket goda rester från gårdagens adventsmiddag.



Jimmy åkte sen hem till sig. Och efter lite plockande och fixande här hemma en stund, så satte jag mig i vardagsrummet med boken och datorn.

Borzko hade åkt hem till sin mamma, som nästan alltid på söndagseftermiddagar, och kommer väl hem lite senare.



Kommentarer
Postat av: Akå

Vad heter den appen? Tyckte det såg jättehäftigt ut!

2010-11-28 @ 18:31:37
URL: http://sommaraster.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Den heter Pano och kostar 22:-.

2010-11-28 @ 18:35:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0