Tisdagen den 23 november 2010.


I dag jobbade jag som vanligt, hela dagen, på min ordinarie arbetsplats i Hagsätraskolan. Det var i och för sig fortfarande personalbrist i annexskolan, men i dag åkte en annan kollega ner dit. Och vi fick ta in vår vikarie i dag också. Så det blev fulltalig personalstyrka hos oss.

Jag började arbetsdagen med att städa i matsalarna. Sen gick jag in i skalen och jobbade med grönsakerna. Och efter det så hade jag hand om disken i diskrummet.

Vi serverade ostgratinerad korv med potatismos i dag. Och vår salladsbuffé.



Riktigt halt var det när jag åkte hem från jobbet... Och nästan snöstorm var det...

Mailade fram och tillbaka med min syster när jag kom hem, om hur vi skulle göra med "Kör för alla!" i kväll. Vi beslöt oss till sist att hoppa över kvällens omgång. Och det av två skäl. Det ena skälet var att vi skulle ha vikarie i kväll, och det lät inte alls lika kul som att ha vår kära lilla körfröken Caroline Af Ugglas. Det andra skälet var detta hemska snöoväder som drabbade Stockholm under eftermiddagen och kvällen.

Så jag höll sen på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr här hemma, istället för att ge mig iväg ut. Varvade lite med datorstunder också.

Vid halvfemtiden sen så kom Jimmy förbi. Han hade lastbilen med sig hem från jobbet i dag.



Han stannade kvar här och åt middag tillsammans med mig. Och istället för kaffe efter maten så delade vi på en flaska (alkoholfri förstås) glögg. En mysig pratstund blev det också.



Jimmy åkte sen så småningom hem till sig.

Och strax efteråt så kom Borzko hem från sin kurs.

Borzko satte sig sen och läste i sin bok. Och jag satte mig med datorn en stund.



Snart ska Borzko se en fotbollsmatch på teven. Då ska jag välja ut en ny recensionsbok, och lägga mig i sovrummet och läsa.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Skönt att slippa ge sig ut iallafall.. :-/

2010-11-23 @ 21:10:38
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Viola Vamp

Men SHIT, jag har inte ens märkt att det varit dåligt väder, ha ha! Tur att jag läser din blogg, annars skulle jag ha framstått som helt bakom flötet på jobbet imorgon. s

2010-11-23 @ 22:28:32
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var det... ;-/

2010-11-24 @ 19:46:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Hahaha! Kul att få var dig till hjälp då! ;-D

2010-11-24 @ 19:47:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0