Tisdagen den 9 november 2010.


Jobbade förstås som vanligt i dag också. Började med sovmorgon eftersom jag har förskjuten arbetstid den här veckan, på grund av att jag jobbar med mellanmålet. När jag kom till jobbet så började jag med fika. Sen så städade jag i matsalarna. Och efter det gick jag in i skalen och jobbade. Under lunchserveringen så var jag i disken och hade hand om diskplock och grovdisk. Och sen så jobbade jag alltså med mellanmålet.

Från och med i dag så har vi också en stor extra skickning på cirka 350 portioner. Vi hjälper en skola i närheten som måste sanera i sitt kök. Men vi får under tiden låna en personal av dom så vi ska klara av allt extraarbete.

Vi serverade köttgryta med kokt potatis i dag. Och vår salladsbuffé.



Snöstormen drog in över Stockholm under förmiddagen. Men det gick bra för mig att köra hem från jobbet. Skönt nog så har jag ju dubbdäcken på. :-D

Höll på och fixade och grejade med lite hushållsbestyr här hemma när jag kom hem. Och åt middag.

Vid halvfemtiden sen så stack jag iväg mot Centrum och till T-banan för att åka in till S:t Eriksplan för att gå på "Kör för alla!" i Filadelfiakyrkan.

Så här såg det ut strax innan jag åkte.



(Kören har jag redan bloggat om i ett separat inlägg).

Vi sjöng lite extra länge i dag, så jag kom inte hem förrän strax före nio. Ett stort glas varmt te blev det när jag kom hem, och en pratstund med Borzko. Sen blev det en stund vid datorn, och lite bokläsning.



Kommentarer
Postat av: Snurran

i morgon försvinner väl all snö igen - det är och ska fortsätta vara plusgrader har jag hört

2010-11-09 @ 22:29:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det är väl lite olika vad dom visar. På Aftonbladet på nätet så står det flera grader minus i kväll och hela dagen i morgon.

2010-11-10 @ 05:34:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria,kiruna

Ser att snön har hittat till er också hehe.

2010-11-10 @ 17:42:33
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria,kiruna: Ja, tyvärr... Men jag tror nog att det kommer att smälta/regna bort under dom närmaste dagarna.

2010-11-10 @ 18:05:49
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0