Söndagen den 3 oktober 2010 - Dagen då Jimmy flyttade hemifrån.


Ja, i dag var det dagen då Jimmy flyttade hemifrån. Två veckor innan hans 23-årsdag. Läs gärna inlägget som jag skrev i går, om mina tankar och känslor inför hans flytt.

Gick upp tidigt, halvsju, för jag ville hinna med lite här hemma innan flytten. Borzko gick upp klockan åtta, och efter att han var klar med sin morgonbestyr, så stack han iväg till jobbet för att hämta hem lastbilen.

Jimmy kom hem från konferensen vid halvelvatiden. Vi åkte då direkt till hans lägenhet i Fagersjö, där vi mötte upp med Borzko.

Efter att vi hade fixat med lite i lägenheten, städat av golven bland annat, så åkte vi alla tre iväg till IKEA, med både lastbilen och Jimmys bil.

På IKEA köpte Jimmy en soffa, en säng, och lite andra saker. Och när vi var klara så åkte vi till Fagersjö med allt.

Och sen så höll vi på och monterade möbler och fixade med en massa annat i lägenheten.

När vi blev hungriga så åkte vi ner till Hamburgarprinsen och åt en sen lunch/tidig middag.

Sen blev det en sväng till Farsta för att hämta upp lite grejer där.

Jimmys kompis Kristian kom över på eftermiddagen också.

Ytterligare en tur till Farsta blev det senare, för hämtning av lite glömda saker som Jimmy behövde.

Vid sjutiden sen så var vi klara för i dag. Allt var monterat och klart av det som vi hade köpt i dag, och tidigare i veckan.

Men det är inte klart i lägenheten än. Vi glömde köpa soffbord och sängbord. Han behöver också flera lampor, och även tavlor. Och massor med köksutrustning saknas också. Och en massa andra småsaker med. Så det blir IKEA i morgon igen förmodligen.

Kristian stannade kvar hos Jimmy en stund till. Men Borzko och jag åkte hem vid sjutiden. Det kändes mycket konstigt och mycket vemodigt att säga hej då till Jimmy och åka därifrån... Åh, vad det kommer att bli tyst och tomt här hemma...

Resten av kvällen så satt jag mest med datorn. Och så läste jag i min bok. Tröståt en massa smågodis gjorde jag också... ;-)

Pratade med Jenny i telefon gjorde jag också. Hon har det toppenbra nere på Mallorca.

Här kommer tolv fotografier från dagen:



Kommentarer
Postat av: Viola Vamp

Det ser väldigt prydligt och stilrent ut. En bra första-lya!

2010-10-03 @ 22:18:10
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Det ser väldigt prydligt och stilrent ut. En bra första-lya!

2010-10-03 @ 22:18:32
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Mimmi

Stor omställning för dig och Borzko att vara utan barn nu! Än om de finns nära! Skall ni satsa på något tillsammans nu? Ny bostad någon resa bara ni två är så lätt att man tappar bort varandra när man inte längre har några barn( om än vuxna) att hänga upp livet på. Man kanske finner att man inte har något gemensamt inte så mkt att prata om. Så tand om varandra är viktigt. För nu är det du och din man, barn har man bara till låns.

Är man medveten om det och jobbar på det så går att alltid bra! Antar att du fällt en liten tår i ensam het idag, men det är bara normalt mindre normalt att inte sörja. Det är en stor stress att ens barn flyttar.

2010-10-03 @ 23:02:00
Postat av: Josefin

Fint det blev med möblerna :-) Kul att köpa så mycket nytt.



Kram

2010-10-04 @ 00:22:46
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Lägenheten är väldigt fin! Men jag tror kanske att det inte alltid kommer att vara så prydligt där! ;-)

2010-10-04 @ 06:07:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Blogg.se var lite struligt i går kväll...

2010-10-04 @ 06:07:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Vi är ju egentligen inte utan barn här hemma än. För Jenny bor ju faktiskt här, även om hon oftast sover hos Mattias.



Flytta till en annan lägenhet kommer nog Borzko och jag att göra så småningom. Men förmodligen inte förrän Jenny har flyttat hemifrån.



Håller inte med dig om att man alltid har mannen kvar och bara barnen till låns. Jag tycker att det är precis tvärtom. Barnen har man väl verkligen kvar hela livet, även om dom kanske inte bor hemma. Mannen däremot är ju faktiskt utbytbar.



Ja, lite tårar blev det i går kväll. Men det känns säkert bättre redan i kväll.



Och jag är nog ungefär lika gammal som du, så självklart så förstår jag att det här är en omställning för mig och Borzko, och att vi kanske måste jobba på det.



2010-10-04 @ 06:11:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, det blev jättefint! Och finare lär det bli med gardiner, lampor, blommor och lite annat som fattas! :-D

2010-10-04 @ 06:12:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Patricia

Ser jättefint ut, hoppas han kommer att trivas där !:D

2010-10-04 @ 18:29:08
URL: http://patriciagrundstrom.blogg.se/
Postat av: Malin

Himla härlig lägenhet det ser ut att vara! Där kommer han nog trivas som fisken i vattnet! :D

2010-10-04 @ 19:05:39
URL: http://mizze.blogg.se/
Postat av: Snurran

Det ser verkligen jättefint ut, även om det förstås är lite kalt :-) Sedan tar det ju alltid ett tag innan man "bor in sig" så lägenheten blir lite personlig!

2010-10-04 @ 20:19:43
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Patricia: Ja, det är så fint! Mycket finare i verkligheten än på mina kort! Jag tror han kommer att stormtrivas där! Det skulle i alla fall jag göra! ;-)

2010-10-04 @ 20:26:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Ja, den är väldigt välplanerad, och stor (41 kvm) för att vara en etta! Tror också han kommer att trivas perfekt! :-D

2010-10-04 @ 20:27:14
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det är väl klart att det är kalt! "Duttandet" har vi inte hunnit med än. Det klart att det kommer gardiner, tavlor, blommor, smålampor, och annat sånt smått! ;-D

2010-10-04 @ 20:28:42
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0