Torsdagen den 14 oktober 2010.


Jobb i dag också förstås.

Den här veckan är vi som "Tio små negerpojkar" på jobbet... (Får man säga så nuförtiden? Är det politiskt korrekt att säga så? Eller är man rasistisk då?) ;-D

I tisdags var vi fulltaliga, alltså nio personer. I går var vi åtta stycken... I dag var vi sju stycken... Och i morgon så vet vi redan att vi kommer att vara endast sex personer... Inte någon speciellt rolig arbetsvecka alltså! ;-/

Jag hade liknande arbetsuppgifter som tidigare i veckan. Först den första halvan av dagen i skalen, och sen den andra halvan av dagen i lilla matsalen.

Vi serverade ryssröra med tacochips och massor med tillbehör. Så det blev en hektisk, stökig och rörig dag i dag, både på grund av personalbristen och maten...

Här är min lunchtallrik från i dag.



Jobbade över en timme extra i dag, med mellanmålet. Kom hem vid kvart över tre. Jenny var hemma i Farsta när jag kom hem. Hon hade packat upp sin Mallorca-väska och tvättat en massa kläder. Och så hade hon börjat att byta från sitt lilla rum till Jimmys gamla något större rum. Jag hjälpte sen till att flytta lite möbler och grejer.

Vid femtiden så kom Jimmy också till Farsta, direkt efter jobbet. Vi åkte då alla tre till IKEA i Kungens Kurva.

Vi började med att gå upp till restaurangen och äta middag.



Jag åt en räkmacka till middag i dag.



Sen så gick vi runt och plockade ihop det vi skulle ha. Jag köpte två stycken stora kuddfodral till kuddarna på sängen i "gästrummet".  Och även två tavlor som Jenny ska ha i sitt rum. Lite prylar till jobbet blev det också.

Jimmy köpte gardiner, både till vardagsrummet och köket. Och en tavla till köket.

Vi åkte sen därifrån och till McDonalds i Västberga. Där släppte vi av Jenny som skulle jobba ett nattpass.

Hämtade sen upp Borzko vid hans jobb, eftersom han slutade precis då, och inte skulle ha lastbilen med sig hem, eftersom han är ledig i morgon.

Jimmy släppte sen av oss i Farsta, och så åkte han hem till sig i Fagersjö.

Borzko åt middag när vi kom hem, och sen så duschade han och gjorde sig i ordning. Jag tog en fika när han åt middag, och sen så höll jag på med diverse hushållsbestyr.

Resten av kvällen tillbringade vi i vardagsrumssoffan. Borzko läste i sin bok. Jag varvade min tid mellan datorn och boken.

Fredag i morgon! Wiieee!!!! ;-D

Och Jimmys 23-årsdag i morgon! <3<3<3 :-)



Kommentarer
Postat av: annebelle

Det måste man få säga, boken heter ju faktiskt så också! Spännande och lite rolig, men det är länge sedan jag läste den nu.

2010-10-14 @ 21:48:16
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Ahnna

Vi här också haft bortfall på jobbet denna vecka och jag har gjort 13extra timmar ( och det känns i kroppen). Tur att det är fredag och imorgon är det min 35årsdag och jag ska till ullared och handla.

Trevlig helg nu och firar Jimmy!!Kram

2010-10-15 @ 06:35:56
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Jag tror inte att jag har läst den. I så fall så gjorde jag det när jag var ung, och har glömt det nu.



Här är länk till wikipedia som skriver om boken: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tio_sm%C3%A5_negerpojkar



2010-10-15 @ 15:23:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Grattis på 35-årsdagen då! Och ha det så trevligt i Ullared! Kram! :-D

2010-10-15 @ 15:24:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Ahnna

Tack, I Ullared var det för mycket folk. men jag hittade lite.Kram

2010-10-16 @ 21:31:18
Postat av: Ahnna

Tack, I Ullared var det för mycket folk. men jag hittade lite.Kram

2010-10-16 @ 21:32:13
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Okej! Kram! :-D

2010-10-17 @ 10:02:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: ;-)

2010-10-17 @ 10:02:40
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0