Dagens Dagbok – Fredagen den 3 september 2010 – Eftermiddagen + Kvällen. (Med två fotografier).


Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem, för han hade sin veckans lediga dag i dag.


Vi tog en fika och en pratstund när jag kom hem. Sen höll jag på och fixade och grejade med lite alla möjliga hushållsbestyr här hemma. Satt lite med datorn också.


Sen vid femtiden så åt vi två middag tillsammans. Jimmy skulle bli sen hem från jobbet i dag, så vi väntade inte på honom. Och Jenny skulle äta hos Mattias.


Kvällen inleddes sen med att både Borzko och jag satt och läste i våra böcker. Jag fortsatte i boken: ”Bittrare än döden” av Camilla Grebe & Åsa Träff.


Vid sjutiden så kom Jimmy hem från jobbet. Han åt då middag, och Borzko och jag tog en fika och en pratstund med honom då.


Sen vid åttatiden så satte vi oss alla tre i olika rum. Jimmy satte sig på sitt rum, framför datorn. Borzko satte sig i sovrummet och tittade på fotbollsmatchen mellan Sverige och Ungern. Och jag satt kvar i vardagsrummet och tittade på direktsändningen av tevegalan ”Kristallen”.


Lite gott att äta blev det förstås.



Och tända värmeljus.



Efter att både ”Kristallen” och fotbollsmatchen var slut vid tiotiden, så satte sig både Borzko och jag och läste i våra böcker, i vardagsrummet.

 



Kommentarer
Postat av: [Junitjej]

Vilka fina ljushållare!

Vem är Mattias?

2010-09-04 @ 21:33:47
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ljushållarna är från IKEA, och jag tycker mycket om dom.



Mattias är Jennys pojkvän.

2010-09-04 @ 22:40:14
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0