Dagens Dagbok – Fredagen den 3 september 2010 – Jobbet. (Med ett fotografi).


Och även i dag, på veckans sista arbetsdag, så började jag med en liten sovmorgon. Kom till jobbet klockan sju, och började då dagen med att fika. Sen städade jag i matsalarna. Och efter det så jobbade jag i skalen, med grönsakerna. Under lunchserveringen sen så jobbade jag i disken, med diskplocken och grovdisken. Och slutligen så jobbade jag på mellanmålet.

 

Vi var bara två stycken i disken i dag, så det var rätt så stressigt och hektiskt där. Men en liten stund så fick vi hjälp av en av kollegerna.

 

I dag så serverade vi potatisbullar med lingonsylt. Några bleck med pannkakor blev det också. Och vår salladsbuffé som vanligt.

 

En av våra ugnar var trasig i dag, så köket hann inte riktigt med att värma maten i tid, så det blev lite väntetid och köer i matsalarna i dag. Men alla fick i alla fall mat till slut.

 

Min lunchtallrik i dag:

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Jasså, fortfarande ingen ordning på ugnen.. :-/

2010-09-03 @ 22:31:17
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Om jag inte missförstod, så lagades den som var trasig förut, och en annan gick nu sönder...

2010-09-03 @ 22:34:59
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0