Dagens Dagbok – Lördagen den 25 september 2010 – Morgonen + Förmiddagen. (Med tolv fotografier).


Dagen började med att min mobil larmade klockan halvåtta. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Jimmy gick upp halvnio, duschade och gjorde sig i ordning. Och Borzko gick upp klockan nio. Vi åt sen frukost tillsammans alla tre vid niotiden.

 

Sen så gjorde vi oss alla tre klara för att sticka iväg åt olika håll. Jimmy åkte iväg i bilen vid halvtiotiden. Först så skulle han hem till en kompis och hämta upp honom, och sen så skulle dom vidare till Gävle för att Jimmy skulle besiktiga sin bil. Det blev lite strul med reparationer och besiktningstider för Jimmy. Så den enda tid han fick, innan han skulle få körförbud på bilen, var i dag, i Gävle!

 

Själv så gav jag mig iväg på en promenad vid halvtiotiden. Och Borzko skulle sen sticka iväg till gymmet vid tiotiden.

 

När jag gick iväg så var det strålande solsken och cirka femton grader varmt. Efter ungefär en halvtimme så blev det ganska så molnigt en stund. Men sen så kom solen fram igen.

 

Jag gick ner till sjön Magelungen, gick en bit åt Farsta Strands-hållet, vände sen och gick tillbaka, förbi Farstastrandsbadet och Farsta Gård, och sen upp mot Farsta Centrum, och så hem igen. Lite drygt en timme blev promenaden.

 

När jag kom hem igen så blev det en fika och en datorstund. Och efter det så satte jag igång med att fixa och greja med diverse hushållsgöromål här hemma.

 

Här är tolv fotografier från promenaden.

 


Kommentarer
Postat av: maria

Vilka fina foton du tagit

2010-09-25 @ 13:43:25
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Tack ska du ha! :-D

2010-09-25 @ 13:47:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Ända till Gävle, det var långt, men vad gör man inte för att slippa körförbud.. :-/

Jättefina bilder, särskilt svamp-bilden :-)

Skönt väder idag, jag blev tvungen att ta av jackan när jag var ute och gick!

2010-09-25 @ 14:24:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, är man lite klantig och inte gör saker i tid, så får man ju faktiskt skylla sig själv! ;-D



Ja, jätteskönt! Jag tog faktiskt inte ens jacka i dag, bara linne, kortärmad skjorta, och min zip-hood.

2010-09-25 @ 15:02:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fint mami!! Puss

2010-09-25 @ 16:17:17
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym = Jenny "Tufsan" Kullin: Tack! Puss! <3

2010-09-25 @ 17:14:51
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0