Dagens Dagbok – Söndagen den 19 september 2010 – Eftermiddagen. (Med tre fotografier).


Vid tolvtiden så vaknade Jimmy och han gick då upp. Han åt frukost och jag åt lite lätt lunch och vi satt och fikade och pratade en stund.


Sen vid ettiden så kom Borzko hem från gymmet. Då blev det också en fika och en pratstund.


Och sen så blev det i dag också mitt vanliga lilla i-landsproblem: att välja en ny bok att läsa… Åtta recensionsexemplar stod på tur, och jag valde ”Jag älskar dig inte” av Christina Stielli.



Sen vid tvåtiden så kom Jenny hem från Mattias. Och då gick vi alla fyra till Kvickentorpsskolan och röstade. Det var första, och förmodligen sista, gången som vi alla fyra gick och röstade tillsammans. Första valet för Jenny var det. Och nästa gång så lär vi väl inte bo alla fyra på samma adress.


Vi röstade inte allihopa på samma parti heller. Men vi älskar och respekterar varandra ändå! ;-D Vad dom andra röstade på, det vill jag inte skriva här, för det är ju deras ensak. Men jag själv röstade på Vänsterpartiet.



Gick sen en sväng till Centrum, för jag skulle storhandla på Apoteket… Måste ju ha lite medikamenter och försöka att kurera mitt hemska halsont och irriterande nästäppa… :-/



Sen så stack vi iväg åt lite olika håll. Borzko tog bilen och åkte hem till sin mamma i Hallunda för att vattna hennes blommor och ta hand om posten, eftersom hon fortfarande är i Kroatien.


Jenny stack iväg mot jobbet. Hon ska jobba extra i kväll, för dom har en massa extra stora beställningar inför valvakorna.


Och Jimmy och jag gick hem. Jimmy satte sig framför datorn när vi kom hem. Och jag satte mig uppe i vardagsrummet med boken och datorn.


Vid fyratiden så kom Borzko hem igen, och då åt han, jag, och Jimmy middag tillsammans. En fika och en pratstund blev det också.


Sen så stack Borzko iväg igen. Den här gången så åkte han till jobbet för att hämta hem sin lastbil inför morgondagens jobb. Jimmy satte sig vid datorn igen. Och jag satte mig och läste i min bok igen.



Kommentarer
Postat av: Rasmusmatte

Hur ska du valvaka då? Ensam eller...Nog får du väl lite sällskap.

2010-09-19 @ 18:35:21
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Rasmusmatte: Jag och Borzko valvakar tillsammans. Jenny jobbar. Jimmy kommer nog att sitta på sitt rum framför datorn. Men jag vet inte hur länge jag och Borzko sitter. Han ska upp klockan fyra, och jag ska upp halvfem. Och dessutom så mår jag ju inte speciellt bra. Så jag tror inte att vi sitter så sent. Det blir ju som det blir ändå. Får väl kolla datorn i morgon bitti innan jag åker till jobbet.

2010-09-19 @ 18:40:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Vi röstade också lite olika, men höll oss inom samma block iallafall.

2010-09-19 @ 21:15:15
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det kan man väl typ säga att vi gjorde också...

2010-09-20 @ 15:13:58
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0