"This is England" - 2006 - Film - Dvd



"This is England" - 2006 - Genre: Drama

"Filmen utspelar sig i 80-talets England när järnladyn Margaret Thatcher är i färd med att skicka fler soldater till Falklandskriget och nationalistiska krafter får fotfäste hos en arbetarklass utan arbete. Detta är också tiden när Ska och Oi-punk-kulturens gängbildningar snart blir uppdelade i musikfanatiker vs. skinnskallar. Mittemellan hamnar den 12-årige Shaun, som finner gemenskap i uniformen och brödraskapet som skinnhuvudena erbjuder."

(Kopierat från Lovefilm)

En fyra år gammal film, som jag länge har tänkt att se, men det har inte blivit av. Men nu såg jag den äntligen, och den var lika bra som jag hade förväntat mig.

En väldigt stark film om arbetarklassen i England på 80-talet. Mycket duktiga skådespelare var det. Och jag kan verkligen rekommendera den.

Betyg: 4 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner, och ofta tycker som jag gör!)

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: Kristina

En av mina absoluta favoritfilmer, suveränt skådespeleri och kalasbra musik! :)

2010-09-11 @ 16:46:10
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Kristina: Håller absolut med dig! :-D

2010-09-11 @ 17:20:53
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0