Fredagen den 1 april 2011.


Härligt med fredag! Och härligt med den första vårmånadens första dag! :-D

Det blev en bra arbetsdag i dag. Jag hade samma arbetsuppgifter som tidigare i veckan. Först en stund i skalen med grönsakerna. Sen dukning av matsalarna. Och sen jobb som försteman i stora matsalen.

Vi serverade pyttipanna med rödbetor i dag. Och vår salladsbuffé. Vi hade även några bleck med hamburgare kvar sen i går som vi serverade som rest, tillsammans med bröd och lite tillbehör.

En före detta kollega var i skolan och hälsade på, och det var trevligt att träffas.

Och så kom veckans bästa stund! Fredag eftermiddag klockan två! Och vi fick gå hem och fira helg! :-)



Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem, för han hade haft sin veckans lediga dag i dag.

Tulpaner hade han köpt till mig även den här veckan. :-) <3 :-D <3



Jag ringde hem till mina föräldrar för att höra om dom ville ha fikagäster. Hade tänkt köpa med oss fikabröd och blommor och gå dit. Men mamma mådde inte så bra i dag och ville tyvärr inte ha besök.

Så Borzko och jag tog bara en fika hemma istället.

Sen så gick jag en sväng till Centrum och till Solakuten för att sola solarium i en halvtimme.



Jimmy kom sen hit direkt efter jobbet. Och så åt han middag här med mig och Borzko.



Mat från Pizzeria Americana blev det. Och i dag åt jag en pizza som heter Kreta.



En fika och en pratstund blev det efter maten. Och sen åkte Jimmy hem till sig i Fagersjö. Han skulle träffa några kompisar sen senare.

Lite hushållsbestyr blev det sen. Och sen så småningom blev det vardagsrumssoffan. Borzko satt och läste i sin bok. Och jag satt lite med datorn.



Klockan åtta sen så ska vi titta och lyssna på "Så ska det låta". Och efter det så ska vi se en dvd-film. Har inte bestämt än vilken det blir.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Jag skulle inte hålla med om det där med att april är första vårmånaden - även om det kanske är det känslomässigt - för ska du dela in året i kvartal så räknas mars som den första ;-)

Trevlig fortsättning på kvällen!

2011-04-01 @ 20:10:25
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jag håller inte med. Jag tycker inte att årstiderna är exakt lika långa med tre månader var. Så här tycker jag att årstiderna är:

Vår: april och maj.

Sommar: juni, juli, och augusti.

Höst: september och oktober.

Vinter: november, december, januari, februari, och mars.

2011-04-01 @ 20:17:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0