Fredagen den 22 april 2011.


I morse så larmade min mobil klockan halvsju. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Efter det så åt jag frukost, drack kaffe, och läste nyheter i datorn.

Borzko hade gått upp redan klockan tre i natt/morse och åkt iväg för att jobba.

Efter att jag hade plockat med lite här hemma, och skrivit en inköpslista, så åkte jag iväg till Willys i Länna för att handla.



Sex stycken fulla papperskassar för nästan femtonhundra kronor blev det i dag. Hade oturen att åka på avstämning på min självscanning också, så det tog lite extra tid. Typiskt, när jag för en gångs skull storhandlade ensam. Men allt gick i alla fall bara bra, och allt stämde.



När jag kom hem igen så packade jag upp allt i frys, kyl, skafferi, och städskåp. Sen så gick jag en sväng till Centrum för lite andra inköp.



Handlade bland annat innehållet i dom här två påskäggen... ;-D



På vägen till och från Centrum så gick jag som vanligt och tittade längtansfullt upp mot lägenheten... ;-)



En glass blev det också. Fjärde nyheten för i år för mig av GB:s glassar.



När jag sen kom hem igen från Centrum, så tog jag med mig min bok ut, och så gick jag och satte mig på en av parkbänkarna som står i parken bakom vårt hus.



Satt där och läste och njöt av solen i en bra stund.

Vid ettiden så kom Borzko hem från jobbet, och då gick jag hem och mötte upp med honom.

När han hade ätit lunch, duschat, och gjort sig i ordning, så fixade vi i ordning på vår uteplats.

Torkade av vår lilla altan, och tog upp utemöblerna från källaren.



Fixade också med månadens räkningar och överföringar.

Och åkte och hämtade upp Jimmy vid fyratiden.

Vi åt sen middag tillsammans, och som så ofta så blev det mat från vår lokala lilla pizzeria på vår gata, Pizzeria Americana.

Jag åt en grekisk sallad.



Jimmy var sen kvar i ett par timmar, drack ett par öl, vi drack kaffe, och vi satt och pratade.



Vid sjutiden sen så stack han iväg för att möta upp med kompisar.

Borzko och jag satte oss då uppe i vardagsrummet. Borzko läste i sin bok. Och jag satte mig med datorn en stund.



Klockan åtta så ska vi titta och lyssna på "Så ska det låta". Sen får vi se om vi kanske tittar på en dvd-film efteråt. Om Borzko orkar, för han gick ju faktiskt upp klockan tre i natt/morse. Är han för trött så går han väl och lägger sig tidigt, och då läser jag en bok istället för att se film.

Har mitt vanliga i-landsproblem nu! Ska välja ut en ny recensionsbok att läsa av dom tretton som jag har! ;-D


Kommentarer
Postat av: Snurran

Spännande med påskägg, gissar att de är till "barnen" :-D

2011-04-22 @ 19:33:56
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, barnen är ju barn, även om dom numera är vuxna barn! Så det klart att dom måste få påskägg! Jag älskar ju att ge dom saker! ;-D <3<3

2011-04-22 @ 19:46:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: GBP

Avstämning är jättetråkigt när man har handlat massa. Men jag älskar att se andras kvitton på vad de har handlat så tack för att du visar det:-D!

2011-04-22 @ 20:51:31
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> GBP: Det här kvittot är det ju nästan bara påskaftonsmiddagsmat på! Bara lite annat också. :-D

2011-04-22 @ 23:07:52
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0