Lördagen den 16 april 2011.


Vaknade klockan halvsju i morse, och kunde inte somna om. Klockan sju hade jag tröttnat på att ligga och vrida och vända på mig och försöka att sova, så då gick jag upp istället. (Jag tror att det snurrar för mycket i huvudet just nu på mig. Tänker för mycket på lägenhetsköp... ;-D)

Duschade och gjorde mig i ordning. Och sen åt jag frukost, drack kaffe, och läste nyheter i datorn.

Borzkos mobil larmade sen klockan halvnio, och då gick han upp. Vi hade en liten pratstund, och sen så gick jag iväg ut och till Solakuten. Solade i en halvtimme som vanligt.



När jag kom hem igen så hade Borzko gått iväg till Farstahallen för att träna.

Jag satte mig i solen vid vår franska balkong i vardagsrummet, och läste i min bok.



Satt i någon timme och läste. Och sen vid strax före elva så gick jag iväg för att möta upp mina föräldrar för att gå på en promenad med dom.

Beundrade "mitt" hus på vägen dit...



Vi gick sen ner mot sjön Magelungen och följde den fina promenadvägen längs sjön.

Här står mamma och pappa och njuter av solen och utsikten.



Vi gick en bit bort mot Farsta Strands-hållet, och sen vände vi och gick samma väg tillbaka.

Borzko ringde när han hade tränat klart, och han kom då och mötte upp med oss.

Många fina vårtecken såg vi längs promenaden. Här är vitsippor, blåsippor, och vårlök.



Även träd och buskar börjar att blomma och få blad. Här är en sälg.



Vi promenerade sen bort mot Farsta Gård för att fika. Många satt utomhus och fikade där, men mamma ville sitta inne, så då gjorde vi det.


Så småningom så gick vi alla fyra mot Centrum. Här är Borzko, Mamma och Pappa längs vägen.



I Centrum sa vi hej då, och gick åt olika håll. Borzko och jag gick till Clas Ohlson för att handla några glödlampor, och sen gick vi hem.

Vi var bara hemma en kort stund, och sen tog vi bilen och åkte till Heron City i Kungens Kurva, för att se på bio.

Det här kortet tog jag inne på toaletten vid bion.



Vi såg filmen "I am number four" och recension kommer som vanligt i ett eget inlägg.

När bion var slut åkte vi hem, och kom hem vid strax före sex. Och då blev det middag.



Efter middagen sen så satte vi oss uppe i vardagsrummet. Borzko läste i sin bok. Och jag satte mig med datorn i knäet en stund.



Klockan åtta så ska vi titta och lyssna på "Körslaget". Och efter det så blir det nog så att vi tittar på en dvd-film.



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ett tips för att verkligen få den lägenhet du önskar är att agera som du redan köpt den. D v s börja sortera packa låta en del gå vidare, förbereda det egna hemmet för försäljning än om det nu känns som det ligger för långt fram men som alltid så rusar tiden! Lycka till och hoppas ni hittar er drömlägenhet snart, själv hade vi turen att bara ramla på en som såldes utan budgiving (den var ny) och inom 5 mån hade vi flyttat!

2011-04-17 @ 12:49:19
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, vi har pratat om att vi borde börja att förbereda, rensa, packa, och så, redan nu. Men det är en sak att prata om det, och en helt annan sak att göra det... ;-)

2011-04-17 @ 13:43:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Visst är det tanke - handling. Börja t ex med en sak som böcker tidningar eller linneskåpen gamla handdukar lakan.

2011-04-17 @ 14:28:04
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Min dröm är att vara så... Men jag är tyvärr inte det. Utan jag kommer inte att göra förrän jag är tvungen... ;-/

2011-04-17 @ 14:33:20
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0