Måndagen den 18 april 2011.


Påsklov hos oss den här veckan, och det innebär en lugn arbetsvecka för oss. Vi har bara fritidsbarnen, mellanstadieverksamhetsbarnen, och påsklovsskolebarnen som äter hos oss. Och av våra skickningar så har vi också bara några stycken.

Det innebär att vi får en lite lugnare och skönare vecka. Vi hinner med lite extra städning. Och flera av oss passar också på att ta ledigt. I dag var två av kollegerna lediga.

Jag jobbade först i skalen, och sen under lunchserveringen så jobbade jag som andreman i matsalen.

Vi serverade korv med potatismos i dag.

När vi hade städat undan efter dagens jobb, så avslutade vi dagen med ett APT (ArbetsPlatsTräff).

Så här såg min lunchtallrik ut i dag.



När jag kom hem från jobbet så var jag bara inne en kort stund. Och sen så gick jag ut på en promenad. Strålande solsken, klarblå himmel, en lätt ljum vind, cirka sexton plusgrader. Helt underbart vårväder alltså! :-D

Jag promenerade hem till Jimmy i Fagersjö, och det tog cirka en halvtimme. Han var ledig från jobbet i dag.

Här är jag mittemellan Farsta och Fagersjö, och bron man ser går över till Farstanäset.



Här är ett kastanjeträd som börjar få stora knoppar nu. Focuset på fotot blev lite fel...



När jag kom fram till Jimmy så ville jag inte gå in, eftersom det var så skönt... Så Jimmy lyfte ut en stol till mig från balkongen, och så satt jag och solade på hans bakgård i ungefär en halvtimme.



Sen så åkte Jimmy och jag hem till mig i Farsta. Jimmy hade sina arbetsbyxor med sig, som jag hjälpte honom med att lägga upp, och sy på maskin.

Han åt sen middag här med mig, innan han åkte hem till sig igen.

Jag satte mig sen på min balkong, i eftermiddags/kvällssolen, och läste i min bok.



Borzko kom hem från jobbet vid halvsextiden. Han gjorde sig snabbt i ordning, och åt middag, och sen stack han iväg mot Söderstadion för att se Hammarby spela sina första hemmamatch.

Jag flyttade sen in från balkongen när solen försvann där, och fortsatte att läsa i vardagsummet. Läste också så småningom ut boken "Jordens Väktare" av Buthler & Öhrlund.


Kommentarer
Postat av: Snurran

oj, vad du hann med mycket efter jobbet! :-)

2011-04-18 @ 20:59:11
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: När det är fint väder så får man mycket energi! ;-D

2011-04-18 @ 21:02:56
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0