Måndagen den 4 april 2011.


Måndag igen och ny arbetsvecka igen. Arbetsdagen började för min del med att städa i matsalarna. Efter det så gick jag in och jobbade i skalen med grönsakerna. Och under lunchserveringen så jobbade jag i lilla matsalen. 

Vi serverade färsbiffar, kokt potatis, och brunsås i dag. Och vår salladsbuffé. Vi hade även några bleck med pyttipanna från i fredags. 

Fulltalig personalstyrka var vi. Allt flöt på bara bra. Och ingenting speciellt hände.

Och så här såg min lunchtallrik ut i dag.



Åkte hem direkt efter jobbet. Var bara inne en kort stund, och sen gick jag en sväng till Centrum. Det blev bara några inköp på Apoteket och på Åhléns i dag.



På vägen hem så köpte jag årets första glass. I alla fall den första som jag har ätit utomhus. Och den första av GB:s nya glassar för året. Det blev en Daimstrut Pear Dream.



När jag sen kom hem så höll jag på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr.

Jag tränade också på låtarna till "Kör för alla!".



Satt lite med datorn gjorde jag också.



Och jag läste i min bok.



Kommentarer
Postat av: Snurran

var den så god som den låter då? :-P

2011-04-04 @ 17:39:18
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jag tyckte att den var jättegod. Men ändå inte riktigt lika god som originalet med vanilj. Men det beror nog på att jag alltid tycker att vaniljglass är godare än päronglass. :-D

2011-04-04 @ 17:43:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

okey, det tycker jag för det mesta också, men jag ska nog prova den så småningom iallafall

2011-04-04 @ 18:40:26
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, testa den du. För den var god. Och det är ju alltid kul att testa nya glassar. Själv ska jag, som vanligt, testa alla årets nya glassar! :-D

2011-04-04 @ 18:43:50
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0