Onsdagen den 20 april 2011.


En mycket lugn och skön dag på jobbet blev det i dag också. Jag var i skalen en stund på morgonen och fixade med grönsakerna. Sen så städade jag ute i matsalarna. Och under lunchserveringen så jobbade jag som andreman.

Vi serverade påsklunch i dag. Och tre av kollegerna var lediga dag. Gick lite tidigare i dag också.

Min lunchtallrik såg i dag ut såhär. 



Åkte hem direkt efter jobbet. Eftersom det var varmt och ganska så soligt ute, så tog jag med mig min bok ut och så gick jag och satte mig på parkbänken i parken bakom vårt hus. Satt sen där i ungefär en timme och läste.



Sen så gick jag en sväng till Centrum för att hämta ut ett bokpaket. Gick och drömde om "min" lägenhet i "mitt" hus när jag gick förbi.

Det här kortet är taget precis utanför kyrkan.



Och det här kortet tog jag i går, när jag stod på perrongen på tunnelbanestationen.



Köpte mig en glass på vägen hem. Det var min tredje glass för i år av vårens nyheter från GB.



När jag sen kom hem igen så delade jag min tid mellan mina vanliga tre aktiviteter. Jag höll på och fixade och grejade med en massa olika diverse hushållsbestyr. Jag satt med datorn. Och jag läste i min bok. Och så lär nog resten av kvällen fortsätta också.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Nå, var den god då?

2011-04-20 @ 20:43:02
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, den var jättegod! Självklart! Det var ju en Ben & Jerrys! ;-D

2011-04-20 @ 20:47:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Akå

Åh, den är så god! Visste inte att den fanns som liten burk också. Kommer du recensera glassnyheterna iår?

Jag älskar dina recensioner!

2011-04-20 @ 22:09:34
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Ja, jättegod! Den lilla burken är en av GB:s nyheter för våren.



Kul att du gillar mina recensioner! Jag kommer absolut att recensera alla nya glassar! Har hunnit med tre nu. Tror att det finns sju eller åtta. :-D

2011-04-21 @ 14:17:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0