Söndagen den 3 april 2011.


I morse så larmade också min mobil klockan halvåtta, som oftast på helgerna. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det förstås frukost, kaffe, och nyhetsläsning i datorn.


Borzko hade gått upp klockan sex och åkt iväg för att jobba extra i dag.


Vädret i dag var grått, mörkt, trist, och dimmigt. I och för sig inte så blåsigt, och lite varmare var det också i dag. Men jag kände ändå inte för någon promenad i dag.


Så det blev några timmar med lite hushållsbestyr, lite datorsittande, och mycket bokläsning. Läste ut den mycket, mycket bra thrillern ”Kommer aldrig mer igen” av Hans Koppel. Recensionen finns redan bloggad.


Vid halvettiden sen så tog jag datorn med mig och åkte över till Jimmy i Fagersjö. Han skulle hjälpa mig igen med några grejer i datorn, och då sällskapade jag med honom när han hade tvättstugetid mellan ett och fyra.




Så timmarna gick med tvättstugepass och med datorsittande. Sen vid fyratiden så åkte vi ner till nyöppnade ”Fagersjö Pizza & Grill” och handlade middagsmat. Jimmy åt en kebabtallrik med pommes frites, och jag åt en kebabrulle.




Fika blev det efter maten också. Och jag blev kvar hos Jimmy en stund till. Sen vid halvsextiden, efter fem timmar i Fagersjö, så åkte jag hem till Farsta igen.


När jag kom hem så började att läsa i en ny bok, ”Inkräktaren” av Håkan Östlundh.


Regnade massor här under kvällen. Men det är väl i och för sig bara bra. För då försvinner väl dom skitiga och äckliga snöhögarna fortare…




Borzko fick en riktigt lång arbetsdag i dag. Åkte hemifrån vid halvsjutiden i morse, och kom inte hem förrän vid åttatiden i kväll…


Och lite tröstgodis mot söndagsångesten blev det också! ;-)



Kommentarer
Postat av: Snurran

oj, det var en lång arbetsdag :-/

2011-04-04 @ 05:19:53
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det blev visst det...

2011-04-04 @ 15:11:13
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0