Torsdagen den 21 april 2011.


En mycket lugn och skön arbetsdag var det i dag också, på påsklovsveckans sista arbetsdag.

Jag var en stund i skalen och fixade lite grönsaker först. Sen städade jag i matsalarna. Och under lunchserveringen så jobbade jag som andreman.

Tre av kollegerna var lediga dag.

Vi serverade spaghetti och köttfärssås i dag. Och en liten, liten salladsbuffé. Plus lite rester från gårdagens påsklunch.

Så här såg min lunchtallrik ut i dag.



Efter lunchserveringen så skyndade vi oss att städa undan, och sen så gick vi allihopa hem redan klockan tolv, två timmar tidigare.



Åkte hem direkt efter jobbet. Parkerade bara bilen, och gick in och hämtade min bok. Sen gick jag ner till parken bakom vårt hus och satte mig på en parkbänk och läste.

Strålande solsken, klarblå himmel, ingen blåst, och arton grader varmt.

(Och man hoppas ju att resten av helgen blir varm och solig också.)



(Men när jag tog ett kort mot solen, så blev det mörkt som på natten!)



Satt och läste i en timme först ungefär, och läste ut min bok, "Donatorn" av Dean Koontz. Sen så satt jag och lyssnade på musik i någon timme. Och solade och njöt i värmen.



Efter två timmar i solen, vid strax efter två, så kom molnen, och då gick jag in.

Höll sen på och fixade och grejade med diverse olika hushållsbestyr här hemma. Varvade lite med datorstunder också.

Så småningom så började jag också att läsa i en ny bok: "I natt är du död" av Viveca Sten.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Solen känns tveksam ännu idag, men den kanske kommer :-) håller tummarna

2011-04-22 @ 09:52:22
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Och den kom! Men inte lika varm och skön som i går tyvärr... Men det är i alla fall SOL!!! :-D

2011-04-22 @ 12:37:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Marianne

har Viveca Stens bok kommit ut i butik ännu? Var den lika bra som hennes tidigare böcker?

2011-04-23 @ 22:54:45
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marianne: Recensionsdatumet är först onsdagen den 4 maj. Men jag har redan sett den i butiker. Ja, den var absolut lika bra som hennes tidigare böcker.

2011-04-23 @ 23:10:44
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0