Fredagen den 5 augusti 2011.


I morse så larmade min mobil klockan sju, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Klockan åtta så larmade Borzkos mobil, och när han var klar med sina morgonbestyr, så åt vi frukost.

Vi satte sen igång med veckostädningen. Vi dammade, dammsög, torkade golven, torkade av balkongen, och städade badrummet.

Klockan tio så hade vi också bokat tvättstugan. Så vi bytte lakan och handdukar. Och så tvättade vi lakan, handdukar, och kläder.

Vid tolvtiden så kom en av alla våra hantverkare hit. Det var rörmokaren som ska vara med och fixa i ordning badrummet. Han var här en stund, och vi valde bland annat inredning till badrummet.

Sen under eftermiddagen så blev det bara slappande. Både Borzko och jag satt nästan hela eftermiddagen på balkongen, och läste i våra böcker. Solade, fikade, och pratade också förstås. Och jag satt även lite med datorn en stund.

 

Vid femtiden åt vi middag, och efter det så fortsatte vi vårt balkongsittande.

Sen vid sjutiden så gick vi en sväng till Centrum för att handla. Det blev ett par kassar med matvaror, både från Hemköp och Konsum.

Fortsatte sen att läsa och slappa när vi kom hem.

Vid niotiden sen så satte vi igång en dvd-film. Det blev "Wall Street: Money Never Sleep" från 2010.

(Och inga solnedgångsbilder blev det i kväll. Dom första åtta kvällarna var det vackra solnedgångar. Men i kväll, vår nionde kväll här, var det molnigt.)


Kommentarer
Postat av: Nina

Hej!



Jag brukar läsa din blogg ganska ofta och jag undrar om du aldrig äter lunch? För oftast skriver du att du äter frukost och middag, men aldrig lunch? Vad brukar du isåfall äta om du äter lunch och är ledig? Kram

2011-08-06 @ 15:59:17
Postat av: Nina

Hej!



Jag brukar läsa din blogg ganska ofta och jag undrar om du aldrig äter lunch? För oftast skriver du att du äter frukost och middag, men aldrig lunch? Vad brukar du isåfall äta om du äter lunch och är ledig? Kram

2011-08-06 @ 15:59:25
Postat av: Jessica

Jag tycker också de vore roligt att de vad du äter till vardags, du äter ju inte BARA pizza men det är bara de vi får se;)

2011-08-06 @ 16:10:41
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nina: Jodå, jag äter alltid lunch. Men aldrig mat till lunch. Utan det blir typ frukost till lunch också. Till exempel mackor, yogurt, müsli, gröt, frukt, och liknande.

2011-08-06 @ 20:46:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nina: Jodå, jag äter alltid lunch. Men aldrig mat till lunch. Utan det blir typ frukost till lunch också. Till exempel mackor, yogurt, müsli, gröt, frukt, och liknande.

2011-08-06 @ 20:46:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jessica: Vi äter mycket snabbmat, färdigmat, halvfabrikat, och frysmat. Och jag tycker kanske inte att det är så mycket att fota... ;-)

2011-08-06 @ 20:47:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0