Lördagen den 6 augusti 2011.


I morse så larmade min mobil klockan halvåtta. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzkos mobil larmade klockan halvnio, och efter att han hade genomgått sina morgonbestyr, så åt vi frukost.

Sen blev det lite allmänt slappande här hemma i ett par timmar.

Vid elvatiden sen så åkte vi iväg en sväng med bilen. Det blev Bauhaus i Länna som fick ett besök. Vi köpte en toalettpappersrullehållare och en en handdukshängare med fyra krokar, inför vår kommande badrumsrenovering.



Intog dagens lunch också på Bauhaus, och det blev en kokt korv med bröd. Har nog inte ätit det på säkert fem år, sen innan jag blev vegetarian, vilket jag ju nu längre inte är.



När vi kom hem så fortsatte vi vårt slappande här hemma. Vi pratade om att åka in till stan för att se på Pride-paraden, och vi pratade om att åka iväg för att se på bio. Men vi var båda två slöa och slappa i dag, och kände inte för det. Vi kände bara för att vara hemma och göra ingenting, ta det lugnt, läsa i våra böcker, sitta på balkongen, med mera.

Och så blev det större delen av eftermiddagen. Satt på balkongen ibland, när det var sol, eller när det var tunna moln. Och satt inne ibland, när det regnade, eller var lite tjockare moln så det blev lite för kallt.

Vi blev sen så sugna på kinamat, så vi hämtade hem mat från "Kinahörnet" i Centrum. Jag åt wokade kinesiska jätteräkor med broccoli.



Fortsatte sen vår slappa och sköna dag.

Två bilder tagna från balkongen under den tidiga kvällen.



Vid åttatiden så satte vi igång teven, och så tittade och lyssnade vi på "Sommarkrysset". Lite gott att äta och dricka till blev det förstås också.

Sen lite senare så blir det väl förmodligen så att vi kanske tittar på en dvd-film.

Och här är kvällens solnedgångsfotografier, tagna klockan kvart i nio.


Kommentarer
Postat av: Junitjej ♥

Äter ni aldrig hemmalagad mat?

2011-08-06 @ 22:22:17
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Jo, det gör vi. Men vi äter väldigt ofta hämtmat och snabbmat .

2011-08-07 @ 08:53:02
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0