Måndagen den 1 augusti 2011.


I morse så larmade min mobil klockan halvsju. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det en mugg kaffe och lite nyhetsläsning i datorn. Borzkos mobil larmade halvåtta, och han gick då upp och genomgick sina morgonbestyr. Efter det så blev det frukost, och en mugg kaffe till för mig.

Vid strax före nio så gick vi sen ner till Centrum, och till Svensk Fastighetsförmedling. Där mötte vi upp med vår mäklare, och med köparna av vår lägenhet. Vi skrev alla papper och allt ordnades med våra respektive banker. Cirka en timme tog det. Skönt när allt var klart, och vi slapp ha dubbla lån.

Kom hem igen vid tiotiden, och ungefär samtidigt så kom Jimmy hit. Vi hade bokat tvättstugan mellan tio och två. Jimmy har ju veckans lediga dag på måndagar, och skulle ha haft tvättstugan hemma hos sig. Men han kom hit med tvätten istället, och så tvättade vi tillsammans, eftersom han skulle hjälpa oss med att lägga trallen på balkongen i dag.

Vi satte igång fyra maskiner med tvätt, och sen gick vi upp och började med trallen. Varvade sen besök i tvättstugan med tralläggandet.



Och även fast vår balkong är liten, så tog det en hel del timmar att få det klart, för det blev mycket sågande för att få det att passa in.

Mycket snyggt tycker i alla fall vi att det blev.



Jenny och Mattias kom hit en stund på eftermiddagen. Dom stannade bara en kort stund.

Här står dom på andra sidan av Centrumparkeringen och vinkar. ;-)



Och vi har ju väldigt nära till tunnelbanan nu! Jag hör högtalarna på perrongen när dom ropar ut felmeddelanden. ;-)



Sen så började vi med jobbet att fixa till tre överhyllor på bokhyllorna i matrummet. Det går en ventilationstrumma där, så hyllorna får inte plats. Vi mätte och förberedde för att såga till dom i morgon.



Middag blev det sen. Och även i dag från "Lilla Bas Pizzeria". Jag åt en grekisk sallad i dag.



Efter det så åkte Borzko och Jimmy iväg med båda bilarna till OKQ8. Dom tankade och gjorde i ordning båda bilarna. Och sen bytte vi tillbaka bilarna. Vi har ju haft Jimmys bil i lite drygt en vecka, i samband med flytten. Men nu är allt klart, och alla inköp är gjorda, så nu fick Jimmy tillbaka sin bil igen.

Borzko och jag satte oss sen på balkongen och njöt av kvällen. Jag satt med datorn och Borzko satt och läste i sin bok.

Så vackert när solen strålar ut ur molnen.



Klockan åtta sen så gick vi in i vardagsrummet, och så satte vi oss och tittade och lyssnade på "Lotta på Liseberg".

Och här är kvällens solnedgångsfotografier! ;-D


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag vill bara säga att jag blir alldeles varm i kroppen när jag läser den blogg, jag tycker att du har en riktig feelgood-blogg! Jag blir glad och ler när jag läser om dina dagar och din fina familj. :)

2011-08-01 @ 21:51:25
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Hej Camilla! Du ska veta att jag blir jätteglad över din kommentar! Och jag har en väldigt fin familj! ;-D Jag är oerhört stolt över den! Tack! :-)

2011-08-01 @ 22:11:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Martina

Vad härligt det är att läsa din blogg just nu Bim! Det märks på sättet du skriver att du trivs i nya lägenheten, otroligt härligt att få ta del av!

2011-08-01 @ 22:28:13
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Martina: Hej Martina! Och jag skriver till dig, som jag gjorde till Camilla ovanför! Jag blir så glad över såna här kommentarer! Och roligt att ni tycker om att få ta del av min glädje just nu! Jag trivs oerhört bra här, och tycker det är roligt att det märks! Tack! :-D

2011-08-01 @ 22:31:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Majsan Ekberg

Det är otroligt hur mycket trätrallar kan göra - såå ombonat och varmt det blev!!! :-D

2011-08-01 @ 22:36:50
Postat av: Natalie

Vad fint ni har fått det! Jag gillar verkligen trätrallarna på balkongen.

Dina solnedgångsfoton är fina men jag gillar dina vinterfoton mer. ;)

Kramis till er alla.

2011-08-01 @ 23:32:35
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Ja, visst blev det en väldig skillnad!? Håller med dig om att det ser mycket mer ombonat och varmt också! :-)

2011-08-02 @ 07:39:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Natalie: Tack! Vi tycker själva att allt är superfint!

Och jag lovar att ta vinterfoton härifrån i vinter! ;-D

Kram!

2011-08-02 @ 07:39:56
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0