Onsdagen den 3 augusti 2011.


I morse så gick vi också upp tidigt, eftersom vår bil skulle hämtas på verkstan. Efter att vi hade genomgått våra morgonbestyr och ätit frukost, så åkte Borzko iväg och hämtade ut bilen. Och reparationerna gick på 4.700:- kronor...

Satt sen på balkongen en stund och läste i våra böcker. Vid halvelvatiden sen så gick vi iväg ut på en promenad. Vi mötte först upp med mina föräldrar i Centrum, och sen gick vi alla fyra ner till Magelungen. Promenerade i cirka en timme, och sen så gick vi till Farsta Gård för att fika.



Satt där och fikade och pratade och njöt av det sköna vädret, i ungefär en timme. Sen så gick vi hemåt igen. Mamma och pappa gick hem till sig, och Borzko och jag gick hem till oss.

Det kom en kille sen och köpte tjugo av våra etthundra flyttlådor. Bara åttio kvar nu...

Sen så satt Borzko och jag i ett par timmar på balkongen, och läste i våra böcker.

Vid strax efter tre så kom Jimmy hit, han hade slutat tidigt på jobbet i dag. Vi gick sen alla tre ner till Centrum och mötte upp med en av våra förra grannar, Lisbet. Hon skulle till tandläkaren och jag hade lovat att passa hennes lilla söta dotter Alice, som är ungefär ett och ett halvt år gammal.

Så vi blev tre barnvakter på ett enda litet snällt barn. ;-)

Först så gick vi en liten promenad med Alice i vagnen. Sen så gick vi till Farstaängens Parklek, och lekte med Alice. Vi gungade, åkte rutchkana, och lekte i sandlådan.

Efter lite drygt en timme så kom Lisbet tillbaka, och efter en pratstund så skiljdes vi åt.

(Bloggar inga kort på lilla söta Alice, eftersom jag inte vill lägga ut bilder på andras barn, så här öppet i bloggen).

Gick sen till Centrum och hämtade ut två bokpaket.

Och efter det så åkte vi alla tre hem till Jimmy i Fagersjö.

Först åt vi middag från Hamburgarprinsen.



Sen så trimmade jag håret på både Jimmy och Borzko. Jimmy blev helsnaggad, och Borzko blev nästan helsnaggad. 

 

Efter det så gick vi iväg ut en stund, för att leka lite. Jimmy köpte sig en radiostyrd bil i går, så Borzko och jag ville ju förstås testköra den.



Körde tills batteriet blev urladdat, och sen gick vi hem till Jimmy igen. Fikade och pratade en stund, och sen åkte Borzko och jag hem till Farsta igen.

Bokläsning sen resten av kvällen. För mig blev det förstås även lite datorsittande.

Och för sjunde dagen i rad, så bloggar jag här solnedgångsfotografier. ;-)


Kommentarer
Postat av: Lisbet

Tack själva för att ni var så underbara och villiga att hjälpa mig med Alice idag. Guld värt!



Vet du, Hamburgerprinsen har blivit vårt nya favoritställe - goda grejer, så trevliga OCH stora portioner :)

2011-08-04 @ 01:41:29
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lisbet: Det var bara roligt! Säg bara till om du behöver hjälp igen! :-)



Jag håller med dig! Vi älskar också Hamburgarprinsen! Du har väl smakat deras grekiska hamburgare? Om du inte har gjort det, så MÅSTE du göra det! Det är nog en av dom godaste hamburgarna som jag har ätit i hela mitt liv! Tzatsiki, rödlök, svarta oliver, och fetaost på den! Supergod! :-D

2011-08-04 @ 08:44:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Nilla

Vad kul att vara lite barnvakt.

Du, nu har jag blivit så sugen på den där grekiska hamburgaren, att jag nog måste åka dit och äta en :)) Det låter såå gott, för en som fullkomligen älskar grekisk mat. Man kanske tom kan försöka sig på att göra en själv, även om det inte blir riktigt lika gott.

Ha en härlig fredag.

Kram!!

2011-08-04 @ 10:20:02
Postat av: Nilla

Nej nej nej....det är bara torsdag ju, haft semester för länge ;)

2011-08-04 @ 10:20:26
Postat av: Johanna

Vilka snygga män du har :-D Du är fin med förstås och din mamma likaså :-)

2011-08-04 @ 15:37:24
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nilla: Ja, det var jätteroligt! Så länge sen! Men jag gör gärna om det!



Jag tror säkert att man kan göra en likadan och lika god grekisk hamburgare själv. Testa!



Kram!

:-D



2011-08-04 @ 16:34:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nilla: Hahaha! Samma här! ;-D

2011-08-04 @ 16:35:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Tack! Jag ska framföra det! (Och jag har en vacker dotter också! ;-D)

2011-08-04 @ 16:35:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jo men hon var ju inte med på bild nu :-)

2011-08-04 @ 21:39:47
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Nej, det förstås! Tänkte inte på det! ;-D

2011-08-04 @ 22:36:15
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Lisbet

Det är farligt att säga sådär Britt-Marie... ;-) Rätt som det är så kanske jag ringer, nu när jag vet att det finns en sådan snäll barnvakt, så nära dessutom. "Gulle" dig som erbjuder dig!



Vi har gjort flera besök på Hamburgerprinsen, men jag har aldrig testat den grekiska burgaren. Men nu blev jag JÄTTE sugen på en sådan, tack för tipset. Det får bli en sådan till nästa besök, definitivt! :)

2011-08-09 @ 13:48:20
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lisbet: Haha! Ring du bara! ;-D



Ja, du måste testa! Och skriv och berätta när du har gjort det! :-)



2011-08-09 @ 14:29:07
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0