Tisdagen den 2 augusti 2011.


Även i morse så gick vi också upp tidigt. Borzko gick upp halvsex, och jag gick upp klockan sex. Borzko åkte sen iväg vid halvsjutiden, för han skulle lämna bilen på verkstan klockan sju. Några olika saker som skulle fixas på vår bil, bland annat byte av bromsskivorna bak. Borzko åkte sen kommunalt hem igen.

Min Dagens Outfit såg ut som vanligt.



Höll sen på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Borzko tog sen tunnelbanan in mot stan, vid halvtiotiden.

Och jag vinkade när han stod på perrongen. ;-)



Och jag vinkade när han kom hem igen. Här går han precis utanför Centrumkyrkan.



Han åkte tyvärr in mot stan i onödan. För han skulle till en firma som säljer delar till vår köksfläkt. Men dom hade flyttstängt just nu. Öppnar igen om ett par veckor, fast då i Handen istället för på Söder.

Varvade fixande inne med sittningar på balkongen. Varmt och skönt i dag.



Sen blev det mera vinkande. Jimmy hade en körning till ICA i Farsta. Här kommer han på vägen utanför mina föräldrars hus, i sin stora lastbil.



Och här svänger han ner mot baksidan av ICA.



Borzko fixade sen klart överhyllorna i köket. Han sågade bort en bit av hyllorna så dom fick plats framför ventilationstrumman.



Det blev riktigt bra.



Efter det så insåg vi att vi faktiskt var helt färdiga i vår lägenhet. Så då städade vi. Vi dammade, dammsög, torkade golven, torkade balkongen, och skurade av badrummet.

Satt sen på balkongen, och läste i våra böcker.

Vid fyratiden sen så kom en rörmokare hit. Han ska göra jobb under vår badrumsrenovering. Så han kollade in vad han skulle göra, och så lämnade han en massa kataloger till oss.



När han hade gått så åt vi middag.

Och sen satt vi länge och tittade i katalogerna. Och så valde vi ut vad vi ska ha. Dusch, toalett, tvättställ, underskåp, badrumsskåp, och handdukstork.

Vid åttatiden sen så flyttade vi in från balkongen, och så tittade och lyssnade vi på "Allsång på Skansen".

Och det syns att jag inte har jobbat på länge! Mina naglar är ovanligt långa nu. Konstigt nog så höll dom i flytten. Men när jag jobbar, då går dom jämt av.



Och för sjätte dagen i rad, så kommer här kvällens solnedgångsfotografier! ;-D (Men inga luftballonger i kväll).


Kommentarer
Postat av: Viola Vamp

Shit, ni är verkligen ett under av effektivitet och organisation!!! Vi har fortfarande inte fått upp våra tavlor liksom, ett halvår efteråt, ha ha! :D

2011-08-03 @ 12:02:57
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Hahaha! Tack! Men jag är ju lite av en pedant och har ett starkt trygghetsbehov i ordning. Så jag mår inte så bra när det är stökigt och oordning. Borzko gillar också när det är ordning och reda, men han kanske inte är lika extrem som jag är. Så vi jobbar hellre som djur under en kort tid, och slöar sen när vi är klara! å nu slöar vi! För allt är klart! :-D



2011-08-03 @ 13:23:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jennie

Du är en fena på organisering, helt klart. Jag skulle mer än gärna bjuda hem dig här som organisatörexpert och få snabba handfast råd om förvaring och ordning!!

2011-08-03 @ 18:33:44
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jennie: Ja, jag kanske skulle byta jobb! Och bli någon sorts konsult som hjälper folk att organisera sina hem! ;-D



Tack för komplimangen!

2011-08-03 @ 20:10:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Kim

Vad fint ni fått det, måste vara skönt att ha kommit iordning i den nya lägenheten så snabbt och kunna börja "boa in sig" :)

Superfint! :)

2011-08-05 @ 16:07:25
URL: http://kimpulsiv.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Kim: Tack ska du ha! Och det är skönt att kunna få njuta i ett par veckor, innan badrumsrenoveringen börjar! ;-D

2011-08-05 @ 16:23:03
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0