Torsdagen den 11 augusti 2011.


I morse så gick jag upp klockan halvsju, och genomgick mina morgonbestyr. Sen så blev det frukost, kaffe, nyhetsläsning i datorn, lite facebookande, och Wordfeud-spelande i iPhonen...

Hade tid bokad hos Plainer Hair Shop klockan halvtio. Men klockan kvart i nio så ringde min frissa och sa att hennes dotter hade blivit sjuk. Så jag fick ingen ny tid förrän i morgon klockan ett. Och då hos en annan frissa.

Höll sen på med diverse hushållsbestyr här hemma en stund. Och spelade Wordfued...



Och naglarna bara växer och växer. Snart dags att fila ner dom... Bara fem semesterdagar kvar nu...



Vid halvelvatiden sen så gick jag iväg och mötte upp med min Mamma i Centrum. Först så blev det lite shopping. Men det var bara Mamma som handlade i dag, jag köpte ingenting.

Sen efter det så gick vi en liten promenad, ner mot sjön Magelungen.



Knappt en timmes promenad blev det. Sen följde jag med min Mamma hem för att fika. Pappa var där också.

Och efter någon timmes fikande så gick jag hem igen.

Strax efteråt så kom Jenny och Mattias hit. Mattias skulle hjälpa oss med två stycken el-jobb.

När han var klar med det så fikade vi. Och jag introducerade dom för Wordfued. Och dom blev också fast...



Så småningom så åkte dom hem.

Och strax efteråt så kom Borzko hem från jobbet.

Jag spelade sen större delen av kvällen...



Helt otroligt hur mycket tid man kan lägga ner på ett spel när man fastnar i det. Har spelat trettiofem matcher på två dagar nu. Nu spelar både Jimmy, Jenny, Mattias, och flera andra som jag känner. Och sen så spelar jag ju förstås mot en massa "okända" också.

Om det är några av er läsare som spelar Wordfued, så adda mig där. Jag heter Bimmen där.

Och så några solnedgångsbilder från i kväll.


Kommentarer
Postat av: Nilla

Vad skönt att du fick en ny tid hos frissan så fort :)

Blev lite nyfiken på det där spelet, jag är usel på sånt, och har aldrig ens provat nåt spel på facebook, är det svårt eller kan en nybörjare som jag prova ;)?

Äntligen fredag, tänk att den där fredagskänslan kommer direkt när man börjat jobba.

Ha en härlig fredag i solen :)

kram!!

2011-08-12 @ 07:15:08
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nilla: Ja, det var skönt att jag fick tid i dag. Men det blir en ny för mig. Hoppas att det går bra ändå.



Spelet är inte på Facebook. Man spelar det i mobilen. iPhone eller Android. Det är precis som Alfapet. Testa!



Jag hinner nog inte vara något i solen i dag. Har först tvättstugan och sen frissan.



Kram!

:-)



2011-08-12 @ 07:57:51
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Ovanligt vacker solnedgång i går!..Tycker den här sommaren har gått otroligt snabbt, men så är det väl, tiden går snabbare ju äldre man blir..

2011-08-12 @ 09:38:33
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, i går var solnedgången väldigt fin! Men det är den nästan varje kväll tycker jag! Fast min kamera gör den förstås inte rättvisa. Jenny borde fota den någon gång med sin systemkamera.



Njae, jag både håller med dig och inte. Tycker både den har gått fort och inte. Men det är nog för det har varit en sån ovanlig sommar för mig. Jag har gjort lite fast mycket. En flytt är ju en väldigt stor omställning med mycket jobb, och den har tagit mycket tid, kraft, och pengar. Så vi har ju inte gjort någonting alls i sommar. Men det ville vi ju inte heller. Vi får ta igen det nästa sommar. Och vi var ju faktiskt i Thailand i mars! Det får vi ju inte glömma!



Men du verkar ha gjort ovanligt lite den här sommaren. Men förmodligen ville du väl ha det så. Fast det kanske är därför som du tycker att den har gått så snabbt.



2011-08-12 @ 10:26:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

har varit en lite tråkig sommar, men jag har inte haft någon lust att göra saker ensam och det är vad som stått till buds - Rolle har ju jobbat typ 70 timmar i veckan, vardag som helgdag, har bara varit ledig strötimmar här och var liksom.Nå, det blir väl bättre så småningom det också, man får vara glad att han har haft så mycket jobb, efter lång tids arbetsköshet fanns det behov av pengar om man säger..

2011-08-12 @ 23:21:41
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jag förstår hur du menar. Men ibland kanske man är tvungen att göra saker själv, eller med andra. Det är nog nyttigt att inte hänga upp sitt liv helt på sin respektive. Vem vet, en dag kan man ju vara ensam på riktigt. Man kan ju faktiskt göra mycket roligt själv, ellr med vänner, eller med sina barn. Tror att sommaren känns längre om man gör något. Och speciellt sen efteråt när man tänker tillbaka på den.

2011-08-12 @ 23:31:40
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0