Lördagen den 19 februari 2011.


Som nästan alltid när jag är ledig, så gick jag upp klockan halvåtta. Borzko gick upp halvnio, och när vi båda var klara med våra morgonbestyr så blev det frukost, fika och en pratstund.

Tjugofyra minus här på morgonen... (Men om åtta dagar så kommer det att vara trettiofem plus när jag vaknar! ;-D Kolla in länken till tidigare bloggat inlägg).

Borzko gick till Farstahallen för att träna, och jag gick till Solakuten för att sola.



En halvtimme solade jag i dag, och det var min åttonde gång. Lika skönt som alltid var det också.

Gick sen direkt från solariet ut på en liten promenad. Det blev bara lite drygt en halvtimmes promenad i dag, eftersom det var så himla kallt.

Men det var otroligt vackert ute i dag. Strålande solsken, klarblå himmel, och helt vindstilla. Och "bara" cirka femton minusgrader när jag kom hem igen.

Gick ner till sjön Magelungen och lite runt där. Fotograferade mina favoritplatser som vanligt. Här är sju foton från min lilla promenad.



När jag kom hem igen blev det ett stort glas varmt kaffe. Sen höll jag på och fixade och grejade med lite diverse hushållsbestyr här hemma. Varvade lite med stunder vid datorn.

Vid tolvtiden så kom Borzko hem från gymmet, och då åt vi lite lätt lunch, och tog en fika.

Sen vid halvettiden så fick vi lite oväntat besök. Jenny och Mattias kom förbi en stund. Dom skulle till Farsta Centrum för att shoppa lite, och stannade till här en stund på vägen dit.



Lite drygt en timme var dom här, och sen så åkte dom vidare. Borzko och jag stack också då iväg samtidigt. Vi åkte till Heron City i Kungens Kurva för att gå på bio.

Först hämtade vi ut biljetterna i Biomaten, och sen gick vi till Willys och handlade lite godis.



Det var filmen "Sanctum - 3D" som vi såg. (Recension kommer som vanligt i ett separat inlägg).



Tjusiga glasögon fick man ju då.



Filmen var slut vid femtiden, och då åkte vi direkt därifrån och till Fagersjö. Köpte mat med oss från Hamburgarprinsen, och så åkte vi hem till Jimmy för att äta middag.



Vi åt alla tre varsin grekisk hamburgermeny.



Satt sen där i ett par timmar och pratade.

Sen åkte Borzko och jag hem till Farsta och satte oss uppe i vardagsrummet. Borzko läste i sin bok, och jag satte mig med datorn en stund.



Nu ska vi snart sätta igång teven. Först ska vi titta på "Melodifestivalen" och sen så ska vi titta på "QX - Gaygalan".




Kommentarer
Postat av: GBP

Härligt att sola solarium för att få lite värme. Och skönt för att er att åka till Thailand snart:-)

2011-02-19 @ 20:26:08
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> GBP: Ja, det är härligt att sola solarium! Och ännu härligare blir det om en vecka! ;-D

2011-02-19 @ 21:18:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Jättefina bilder! Nu får du förklara vad en grekisk hamburgermeny är? Tzatiki i, eller??? :-)

2011-02-19 @ 23:55:25
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack för berömmet om bilderna.



I den grekiska hamburgaren är det fetaost, svarta oliver, rödlök, och tzatziki. Helt otroligt gott. Nog den godaste hamburgare som jag har ätit någonsin. :-D

2011-02-19 @ 23:59:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Okey, tack för att du stillade min nyfikenhet :-)

2011-02-20 @ 20:09:56
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Kan rekommendera den om du är i Fagersjötrakten nån gång! Eller den kanske finns på andra ställen också! Eller varför inte göra en sån hemma? Kanske i sommar när ni grillar? :-D

2011-02-20 @ 20:15:44
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0