Smaktester - Gröt + Keso.



Arlas Keso - Mellanmål. Keso med nöt- och bärblandning.

Blå - Hasselnötter, blåbär, tranbär.

Rosa - Cashewnötter, ananas, apelsin, papaya.

En förpackning innehåller 210 kcal.

Jag tyckte att båda sorterna var mycket goda. Men allra godast var den rosa sorten.

Dom mättade mycket bra. Om man skulle jämföra dom med en förpackning med yoghurt med flingor, så blev jag nog dubbelt så mätt på dom här.

Jag kommer definitivt att köpa dom igen. Perfekt att ha som lätt lunch eller mellanmål, speciellt sommartid. Kan helt klart rekommendera dom.



Två nya grötsorter från Frebaco. Finns en tredje också som jag inte har smakat.

Havre & Quinoa smakade inte så olikt vanlig havregrynsgröt. Den vill jag smaksätta med något.

Däremot Havre & Frukt var jättegod precis som den var. Den blev en klar favorit.



Axa's Great - Gröt på ett helt nytt sätt.

Blueberry Apricot.

Red Berries.

(Finns även i smaken Apple Cinnamon, men den fanns inte när jag handlade)

Båda smakerna var goda. Och det var en klart smart sätt att snabbt och smidigt kunna göra gröt på, när man kanske inte har tillgång till spis och micro till exempel. Hett vatten i en termos, på stranden, på jobbet, i bilen, på utflykten, med mera.



Kommentarer
Postat av: Majsan Ekberg

Hej! Vad rooligt att din son fått nytt jobb!! Och vilken jättefin bukett du fick av din dotter=))



Jag har oxå testat Axa:s gröt :Red Berries. Tyckte den luktade underbart och visst smakade den ganska gott oxå.... bortsett från av att jag fick känslan av att den inte var färdigkokt.....Inget du tänkte på? Kanske bara jag som är besvärlig....fast min dotter sa faktiskt likadant. Får väl testa en gång till....Ha en fortsatt trevlig Alla Hjärtans Dag!!



Majsan

2011-02-14 @ 19:00:06
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg:



Hejsan Majsan!



Ja, han är jätteglad över sitt nya jobb. Och då blir ju jag glad också!



Och buketten är underbar! Men gladast är jag över gesten och tanken!



Jag håller faktiskt med dig om Axas gröt. Den kändes inte riktigt färdig faktiskt. Man kanske ska röra om mer, och vänta lite längre. Ska också testa fler gånger.



Han en fortsatt trevlig kväll du också! Kram! :-D



2011-02-14 @ 19:05:18
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0