"En mini-shopaholic i mammas fotspår" (Mini Shopaholic) av Sophie Kinsella - 2011 (2010) - Bok



---------    

Recension av boken: "En mini-shopaholic i mammas fotspår" (Mini Shopaholic) av Sophie Kinsella (2011) (Genre: Engelsk Skönlitteratur / Roman / Chick Lit)

---------


"Becky Bloomwood har fått konkurrens – av sin egen dotter!

Becky Bloomwood har stora problem: tvååriga Minnie har en helt egen, mycket stark vilja; hela familjen tvingas bo hemma hos Beckys föräldrar och på grund av finanskrisen måste hon dra ned på en hel massa nödvändiga saker.

Becky trodde det skulle bli enkelt att vara förälder, men Minnie verkar vara alltför mycket får både Luke och henne. Det blir kaos både på Harrods och Harvey Nicks, för att inte tala om vad som hände på Minnies dop. Den lilla tvååringen är en mästare på att hitta lediga taxibilar och snor sin mammas handväskor. För att inte tala om hur lätt det är för småbarn att handla på nätet …

Luke och Becky har dessutom ännu inte hittat sitt drömhus och därför tvingas de bo hemma hos Beckys föräldrar. Något som ingen av de inblandade direkt uppskattar. Lukes styvmamma har dött och för att pigga upp honom beslutar sig Becky för att anordna en överraskningsfest till hans födelsedag. Det enda problemet är att det är finanskris och hon har lovat Luke att inte göra av med några pengar …

Sophie Kinsella är författare och före detta ekonomijournalist, och bor i London med make och tre barn. Tidigare böcker i Shopaholic-serien: En shopaholics bekännelser, En shopaholic i New York, En shopaholic säger ja, En shopaholic får en syster, En shopaholic i väntans tider. En shopaholics bekännelser har också blivit film med Isla Fisher i huvudrollen som Becky.

• För chiclit- och shoppingälskare!
• Femte shopaholicboken
• Humor och slapstick om föräldrar i storstäder"


(Kopierat från damm.se)


---------

Det här är den sjätte boken i "Shopaholic"-serien av Sophie Kinsella. Här är en länk till min recension av den femte boken, och i det inlägget finns det länkar vidare till dom tidigare böckerna.

Jag gillar verkligen Sophie Kinsellas böcker. Jag har läst tio böcker av henne. Alla sex böcker i "Shopaholic"-serien har varit bra tycker jag. Och dom övriga fyra fristående böckerna av Sophie Kinsella är också jättebra.

Sophie Kinsella skriver på ett väldigt lättsamt och humoristiskt sätt. Man blir glad när man läser hennes böcker. Kan helt klart rekommendera dom för lite lätt och rolig läsning.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  3,5 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Damm Förlag.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------  



Kommentarer
Postat av: Ida

Åhh jag fick hem min bok idag, längtar redan tills jag ska börja läsa den. Älskar verkligen Kinsellas böcker, har liksom dig läst alla 10 eller ja jag ska läsa den tionde nu :)

2011-02-10 @ 17:05:44
URL: http://adi89.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ida: Ja, jag tycker också väldigt mycket om Sophie Kinsellas böcker! :-D

2011-02-10 @ 18:37:09
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0