Fredagen den 14 januari 2011.


Äntligen fredag och veckans sista arbetsdag. Trots att vi bara har jobbat en endaste vecka in på vårterminen, så känner jag mig redan trött. Tråkigt att vi fick börja första veckan med personalbrist... I dag var det sammanlagt tre personer borta, så det blev självklart en stressig och jobbig dag.

Började med att städa i matsalarna. Men i dag blev det bara sopning och inget våttorkande, för det hann vi inte med på grund av personalbristen. Sen gick jag in och jobbade i skalen med grönsakerna. Där blev det också lite mindre städande, eftersom jag blev tvungen att gå därifrån tidigare för att jobba i diskrummet. Och resten av dagen så jobbade jag i disken. Det blev mycket stressigt och jobbigt i disken i dag, och ingen kunde ju komma och hjälpa oss, eftersom det var brist på folk, och stressigt på alla arbetsområden.

Men klockan blev i alla fall två till sist. Och visst hann vi med det mesta i alla fall. Skönt var det i alla fall att ha en helt ledig och ouppbokad helg framför sig.



Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem, för han hade sin veckans lediga dag i dag. Han hade tagit hand om veckostädningen i dag, och var klar med allt när jag kom hem. Kaffe hade han fixat till mig. Och han hade även köpt en stor bukett tulpaner till mig.



Vi gick sen båda två en sväng till Centrum. Först var jag på Din Sko och köpte mig ett par stövlar. (Här är en länk till inlägget som jag har bloggat om dom).

Sen gick vi till The Phone House och köpte en ny mobiltelefon till Borzkos Mamma. Hennes hade slutat att fungera, och hon ville ha hjälp med att köpa en ny. Hon ville bara ha enklast tänkbara, och en Nokia, eftersom hon har haft det förut. Så det blev en Nokia 2330 för 500:- kronor.



Efter det så gick vi till Hemköp och handlade fyra plastkassar fulla med matvaror, lite annat, och lite gott att äta till kvällen.

När vi sen kom hem så åkte Borzko iväg och hämtade upp Jimmy hemma hos honom i Fagersjö. Dom åkte sen en sväng till Centrum och till Systembolaget. Och sen kom dom båda två hit, och vi åt middag.



Det blev hämtpizza från Pizzeria American. I dag åt jag en Kanon. Med salami, bacon, och ägg på.



En fika och en pratstund blev det sen efter maten. Och sen så småningom så stack Jimmy iväg mot tunnelbanan för att åka in mot stan och möta upp med kompisar. Och sen så skulle dom vidare ut och festa.

Borzko och jag satte oss sen uppe i vardagsrummet. Borzko läste i sin bok. Och jag satte mig med datorn en stund.



Klockan åtta så ska vi förstås titta på "Let's Dance", och äta och dricka en massa gott. Massor med tända värmeljus förstås. Och mysa under min härliga el-filt. ;-D

Ha en trevlig fredagskväll! Vad ni än gör!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0