Fredagen den 21 januari 2011.


Fredag och veckans sista arbetsdag, så härligt! Man är ju glad redan när man vaknar! ;-D

Arbetsdagen blev en bra dag. Jag hade samma arbetsuppgifter som tidigare i veckan. En timme i skalen först med grönsakerna. Sen "dukning" av matsalarna. Och sen jobb som försteman i stora matsalen.

Vi serverade kycklingwok i dag. (Pasta, kyckling, och grönsaker). Och vår vanliga lilla salladsbuffé.

Allt flöt på bara bra i dag. Och ingenting speciellt hände.



Skulle egentligen ha gått till tandläkaren sen efter jobbet. Men hon ringde mig på förmiddagen och sa att det hade blivit någon sorts dubbelbokning, så jag ska dit på torsdag i nästa vecka i stället.



Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem, för han hade sin veckans lediga dag i dag, som nästan alltid på fredagar.

Och som nästan också alltid när han är ledig så hade han tagit hand om all veckostädning i dag. Allt var klart när jag kom hem. Han hade även fixat kaffe klart tills jag kom hem. Och precis som förra veckan så hade han köpt en stor bukett tulpaner till mig. :-D <3 :-) <3



Efter fikastund och pratstund så höll jag på och fixade och grejade med lite alla möjligt diverse hushållsbestyr här hemma. Några pratstunder i telefon, med mamma, dotter, och son, blev det också.

Sen efter att vi hade ätit middag så slöade och slappade vi i vardagsrumssoffan. Borzko läste först kvällstidningen och sen i sin bok. Och jag varvade datorn med boken. Började att läsa i en ny bok: "Vredens tid" av Stefan Tegenfalk från Massolit Förlag.



Det blir nog fortsatt bokläsning fram till åttatiden. Och då ska vi förstås titta på "Let's Dance"! :-D



Kommentarer
Postat av: Snurran

jag kikar faktiskt också på Lets´Dance, rätt bra faktiskt ;-) (man har ju rätt att ändra sig, eller hur?) Tycker nog att juryn har rätt i sin poängsättning, Figge var nog bäst i kväll :-)

2011-01-21 @ 22:00:02
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jaså!? Så du tittar!? ;-D SJÄLVKLART har man rätt att ändra sig! Det gör jag ofta! ;-D Figge är väldigt bra. Och jag håller nog oftast med juryn, men inte alltid!

2011-01-21 @ 22:06:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0