Fredagen den 28 januari 2011 - Arbetsdagen + Eftermiddagen.


I morse fick jag skrapa mina bilrutor själv, för Borzko hade sin lediga dag i dag! ;-D

När jag kom till korsningen som jag skrev om i går, så kom det inte en endaste bil från något håll, och det kändes skönt... ;-/



I dag började jag arbetsdagen med att städa i matsalarna. Sen gick jag in i skalen och jobbade där med grönsakerna.

Men sen efter det så skilde sig min arbetsdag väsentligt från i går. För vid niotiden så åkte jag iväg ner till vår annexskola, Ormkärrsskolan, och jobbade där resten av dagen, på grund av personalbrist.

Där jobbar man ensam, och gör alla arbetsuppgifter själv.

Jag serverade pyttipanna med rödbetor. Och några skålar med olika grönsaker.

En halvtimmes övertid blev det också, eftersom jag även serverade mellanmålet.



Åkte hem direkt efter jobbet, och kom hem vid tretiden. Borzko var hemma när jag kom hem, eftersom han hade sin veckans lediga dag i dag. Han hade även denna vecka tagit hand om all veckostädning. Och han hade kaffe klart när jag kom hem. Och för tredje veckan i rad så hade han köpt tulpaner till mig. <3



Efter att vi hade fikat och pratat en stund så gick jag sen en sväng till Centrum och till Solakuten. Jag tänker sola cirka tio gånger nu innan vi åker till Thailand, ungefär två-tre gånger i veckan.

I dag var det den första gången, så jag solade bara i tio minuter.



När jag sen kom hem igen så åt vi middag. Och som så ofta här hos oss så blev det hämtmat från Pizzeria Americana. Borzko åt en pizza, och jag åt ett vitlöksbröd med ost.



Efter middagen sen så satte vi oss i vardagsrumssoffan med varsitt stort glas kaffe.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilka jättefina tulpaner, vacker färg! Det var inte mycket till middag... :-/

2011-01-28 @ 20:23:59
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, dom är jättefina! Fast i och för sig älskar jag precis alla färger på tulpaner! :-D



Dom där vitlöksbröden är med ost i. Och dom är lika stora som en ihopvikt pizza. Så jag blir nästan lika mätt på dom som på en riktig pizza. Det räcker definitivt till middag. I alla fall när man ska trycka i sig både glass och chips sen lite senare! ;-D



2011-01-28 @ 20:48:11
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0