Lästa böcker – Januari – 2011 – 13 stycken
Lästa böcker - Januari – 2011 – 13 stycken
Bosse Löthén – ”Jag älskar den pojken” – 4,5 – Roman – Sverige – Man – 2010 – Telegram – Recensionsbok
John Ajvide Lindqvist – ”Låt de gamla drömmarna dö” – 5 – Noveller – Sverige – Man – 2011 – Ordfront – Recensionsbok
Jo Nesbö – ”Huvudjägarna” – 4,5 – Kriminalroman – Norge – Man – 2011 – Piratförlaget – Recensionsbok
Amanda Hellberg – ”Döden på en blek häst” – 4 – Kriminalroman – Sverige – Kvinna – 2011 – Forum – Recensionsbok
Lillemor Östlin – ”Skäligen misstänkt för mord” – 4 – Kriminalroman – Sverige – Kvinna – 2011 – Lind & Co – Recensionsbok
Liselott Willén – ”Ingenstans under himlen” – 4 – Kriminalroman – Sverige – Kvinna – 2011 – Albert Bonniers Förlag – Recensionsbok
Anitha Östlund – ”Tre änglar och tre mirakel” – 4 – Biografi – Sverige – Kvinna – 2010 – Paper Talk – Recensionsbok
Sophie Kinsella – ”En mini-shopaholic i mammas fotspår” – 3,5 – Chick Lit – England – Kvinna – 2011 – Damm Förlag – Recensionsbok
Alex Schulman – ”Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött” – 4,5 – Roman – Sverige – Man – 2011 – Piratförlaget – Recensionsbok
Johannes Källström – ”Offerrit” – 3 – Skräckroman – Sverige – Man – 2010 – Massolit – Recensionsbok
Mara Lee – ”Salome” – 4 – Roman – Sverige – Kvinna- 2011 – Albert Bonniers Förlag – Recensionsbok
Stefan Tegenfalk – ”Vredens tid” – 4 – Kriminalroman – Sverige – Man – 2009 – Massolit – Recensionsbok
Andrew Nicoll – ”Den gode borgmästaren” – 3 – Roman – England – Man – 2010 – Telegram – Recensionsbok
Summa:
13
Snitt per vecka:
3,25
Betyg:
5,0: 1
4,5: 3
4,0: 6
3,5: 1
3,0: 2
Kategorier:
Kriminalromaner: 5
Romaner: 4
Noveller: 1
Biografier: 1
Skräckroman: 1
Chick Lit: 1
Land:
Sverige: 10
England: 2
Norge: 1
Kön:
Män: 7
Kvinnor: 6
Utgivningsår:
2011: 8
2010: 4
2009: 1
Bokförlag:
Albert Bonniers: 2
Piratförlaget: 2
Telegram: 2
Massolit: 2
Lind & Co: 1
Forum: 1
Ordfront: 1
Damm Förlag: 1
Paper Talk: 1
Recensionsböcker:
Fått från förlagen: 13
Köpt själv: 0
Månadens bästa bok:
”Låt de gamla drömmarna dö” av John Ajvide Lindqvist
Månadens näst bästa böcker:
”Jag älskar den pojken” av Bosse Löthén
”Huvudjägarna” av Jo Nesbö
”Att vara med henne…” av Alex Schulman