Lördagen den 1 januari 2011.


Årets första dag började klockan halvåtta för mig, när min mobil larmade. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. En fika och lite nyhetsläsning i datorn blev det sen.

Borzkos mobil larmade klockan halvnio, och efter att han hade gått upp, och genomgått sina morgonbestyr, så blev det frukost, fika, och en pratstund i köket.

Sen så satte vi igång med veckostädningen och julsaksborttagandet.

Förut så tog jag bort alla advents- och julsaker på tjugonedag jul, Knut-dagen, den trettonde januari. För ett antal år sen så ändrade jag dagen till trettondedag jul den 6 januari. Och sen för några år sen så började jag med att ta bort alla saker redan på nyårsdagen den 1 januari.

Lika roligt som det är att få fram allting, är det ju att ta bort allting... Sätter ju oftast fram sakerna en vecka för tidigt, en vecka före första advent, så det får väl kompensera att jag tar bort för tidigt! ;-)

Vi hjälptes åt med den vanliga veckostädningen: dammsugning, torkning av golv, och skurande av toalett och badrum. Vi bytte också lakan och handdukar, och tvättade dom och tvättade även kläder.

Och så tog vi då alltså bort alla advent- och julsaker och gick ner med dom i källaren.

Vid tolvtiden så vaknade Jimmy och han gick då upp. Han sov här i natt efter sitt nyårsfirande. Han var trött när han åkte hem i natt, och orkade inte ta bussen hem till sig i Fagersjö. Han skulle även hit i dag i ett ärende, och då tyckte han att han lika gärna kunde sova över här i sitt gamla rum. Han kom hit vid femtiden i morse.

När Jimmy gick upp så åt han frukost, och Borzko och jag åt då lite lätt lunch. Vi satt sen alla tre ett tag och fikade och pratade.

Så småningom så skjutsade jag Jimmy hem till sig i Fagersjö.

När jag kom hem igen så åkte Borzko ut med bilen en sväng. Han tankade och kollade allt på bilen. Han skottade även undan lite snö på vår parkeringsplats.

Egentligen så hade Borzko och jag tänkt att gå på bio i dag. Jag hade bokat biljetter till "Änglagård - tredje gången gillt", men sen så kände vi oss båda två lite slöa och lata, och beslöt oss för att vara hemma i stället. Så jag bokade av biljetterna.

Vi satte oss istället uppe i vardagsrumssoffan. Borzko läste i sin bok. Och jag satt mest med datorn. Efter att vi hade ätit middag sen, så fortsatte vi som tidigare.



Och lite senare i kväll så blir det nog tittande på en dvd-film.



Kommentarer
Postat av: Majsan Ekberg

Hej Bim och GOTT NYTT ÅR!! Jag är jättedålig på att skriva kommentarer MEN jag läser din blogg dagligen (jag som bara skulle läsa boktipsen) - har blivit som ett gift:) Blev jätteförtjust i din Bosch Tassimo och inhandlade mej oxå en sådan. Vilket jag definitivt inte ångrar. Ville bara säga TACK igen för jättetrevlig blogg! Ha det bra.

2011-01-01 @ 20:57:16
Postat av: Anonym

2011-01-01 @ 20:58:43
Postat av: Anonym

2011-01-01 @ 20:58:57
Postat av: Majsan Ekberg

Oj då ....nu har jag skickat 2 tomma oxå...Sorry....

2011-01-01 @ 21:01:22
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Hej och Gott Nytt År till dig också! Kul att du gillar min blogg! Och att du gillar hela! Och inte bara boktipsen! Och roligt också att jag inspirerade dig till en kaffemaskin! Jag älskar min! ;-D Ha det bra du också! Och hoppas att du fortsätter att läsa! :-D

2011-01-01 @ 22:01:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg! Hahah! Det gör inget! ;-D

2011-01-01 @ 22:02:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Det är ju en dag i morgon också, ni får väl gå på bio då istället - iband är soffan bara fööör skön! :-D

2011-01-01 @ 22:06:28
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Nej, tyvärr så går ju inte det! För i morgon så jobbar Borzko extra! Men det gör inget. Vi såg ju inte jättebra film hemma istället! :-D

2011-01-01 @ 22:10:39
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

Det där blev ju lite fel! "Vi såg ju EN jättebra film" skulle det ju vara förstås! ;-D

2011-01-01 @ 22:11:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

Fort och fel som vanligt! ;-D

2011-01-01 @ 22:11:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Ahnna

Änglagård är ju inspelad här...vi hade världspremiär i Ulricehamn ( ja de kallade det världspremiär när det är sverigepremiär). jag ska se den på torsdag och det ska bli så skoj, nära vänner är med och natur som finns här. Men den ska visst inte vara bra men alla här älskar den för miljön. kram Ahnna

p.s. Jag följer dig 2011 också här på bloggen

2011-01-01 @ 22:17:57
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Kul att du kommer att fortsätta att följa min blogg! Du är nog en av mina allra "äldsta" och trognaste läsare! :-D



Jag har hört delade åsikter om nya Änglagård. Men jag vill nog i alla fall se den.



Kul att känna igen vänner och miljöer för dig! Skriv gärna sen vad du tyckte!



2011-01-01 @ 22:24:54
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0