Lördagen den 8 januari 2011 - Eftermiddagen + Kvällen.


Under eftermiddagen var jag hemma, och jag satt mest och läste. Började på en ny bok: "Ingenstans under himlen" av Liselott Willén. Varvade med datorstunder och lite allmänt hushållsbestyr också.

När Borzko kom hem från gymmet så satt han också mest och läste.

Vid tretiden så åkte Borzko och hämtade upp Jimmy som skulle följa med oss ut och äta. Vi var här hemma en stund, och vid strax före fyra så gick vi alla tre iväg mot Centrum för att möta upp mina föräldrar.

Vi gick sen alla fem till "Antonios Kök & Bar".

Sen så satt vi där i ungefär två och en halv timme, mellan fyra och halvsju. Vi åt allihopa både förrätt, varmrätt och efterrätt, och kaffe. Borzko och Jimmy drack starköl, mina föräldrar drack rödvin, och jag drack mineralvatten.

Till förrätt så åt jag en kantarelltoast.



Till varmrätt så åt jag en rätt med scampi, champinjoner och hummersås. Med kokt ris till.



Och till efterrätt så åt jag hallonsorbét.



Pappa och Mamma.



Mamma med sin efterrätt.



Vi promenerade sen hem till mammas och pappas hus där vi kramades hejdå.

Sen gick vi hem till oss, och hämtade bilen, och så skjutsade vi hem Jimmy till Fagersjö.

När Borkzo och jag sen kom hem, så satte han sig och läste i sin bok. Och jag satte mig vid datorn en stund.

Snart så ska vi nog sätta igång en dvd-film.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Det såg jättegott ut :-P

2011-01-09 @ 09:47:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Och det var det också! :-D Vi är alltid jättenöjda när vi har varit där. Det är väldigt bra mat där, hyfsade priser, och mycket trevlig personal! :-)

2011-01-09 @ 09:52:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh sorbe är så gott!! Mysigt att gå ut och äta med familjen, även om jag förstår att du saknade Jenny :)

2011-01-09 @ 14:20:05
URL: http://enbititaget.wordpress.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Petra: Ja, jag gillar sorbét! Eller all glass faktiskt!

Jättemysigt att gå ut så där. Vi tycker att det klart är värt pengarna.

Jenny saknar jag alltid, när hon inte är med. Men hon hade annat för sig i går.



2011-01-09 @ 14:24:01
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0