Måndagen den 10 januari 2011.


Första arbetsdagen på vårterminen i dag. Den första av etthundrasex... Morgonen började med att mobilen larmade klockan halvfem... Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Gick ut till bilen halvsex, skrapade rutorna, och körde sen till jobbet. Mötte upp med Snurran utanför vid kvart i sex, och vi larmade av och gick in.

Kul att möta alla kära kollegerna igen. Både roligt och tråkigt hade hänt under jullovet, och vi delade våra berättelser med varandra.

Arbetsdagen blev lugn. Lärarna hade studiedag, och fritidspersonalen hade planeringsdag. Och dom flesta skickningarna var inte heller på plats i dag. Så det blev en lite annorlunda dag.

Jag började arbetsdagen med att plocka ner alla våra tjugonio julstjärnor i fönstren, och sen hänga upp våra fönsterlampor.

Efter morgonfikat sen så gick jag in och jobbade i skalen. Vi gjorde lite grönsaker till i dag, och så föreberedde vi mycket till i morgon.

Fortsatte sen att vara där efter vår lunchpaus.

På slutet av arbetsdagen så hjälpte jag till att förbereda matsalarna lite inför i morgon. Och jag satt också vid husmors dator en stund, och gjorde lite ändringar på våra arbetsscheman.

Här är en länk till min kära kollega Snurran i bloggen Filijokus Funderingar, som säkert har skrivit bra och utförligt om vår arbetsdag.



Åkte hem direkt efter jobbet. Parkerade bara bilen och var inne en kort stund, och sen så gick jag en sväng till Centrum. Hämtade ut ett bokpaket på Hemköp, och jag handlade också två plastkassar med matvaror.

Höll sen på och fixade med diverse hushållsbestyr här hemma.

Vid halvfyratiden så kom Jimmy hit direkt efter jobbet. Vi åt middag tillsammans, och han stannade en stund och fikade och pratade.

Efter att han sen hade åkt hem till sig i Fagersjö, så satte jag mig i vardagsrumssoffan med datorn och boken. Började att läsa i en ny bok: "En mini-shopaholic i mammas fotspår" av Sophie Kinsella.

Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Efter middagsätande, dusch, och iordninggörande, så satte han sig också och läste i sin bok.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0