Måndagen den 17 januari 2011.


Almanacksvecka tre, och arbetsvecka två, inleddes med att min iPhone 4 larmade klockan halvfem. Efter dusch och iordninggörande så gick jag ut till bilen vid halvsextiden. Eller gick och gick... Halkade och stapplade var det nog mer... För det var total isgata med vatten på, på hela vår gata och trottoar. Lyckades i alla fall att komma bort till bilen utan att ramla, och också att köra till jobbet helskinnad.

I dag var vi fulltalig personalstyrka, och det var vi så glada för. En stund i alla fall... För sen så slutade vår diskmaskin att fungera vid halvåttatiden... Vår husmor ringde förstås direkt efter reparatör, och han kom sen redan vid niotiden. Han lyckades med att laga den provisoriskt, och var klar med den vid halvelvatiden, precis när vår lunchservering börjar. Han ska sen återkomma och laga den bättre, när han har fått tag på reservdelar.

Dom som jobbade i diskrummet fick det sen stressigt, eftersom all morgonens disk var kvar när lunchserveringen började. Men dom var tre stycken där inne i dag, och jobbade på duktigt, så allt flöt på okej ändå.

Min arbetsdag började med en timmes jobb med grönsakerna i skalen. Sen så "dukade" jag, alltså förberedde matsalarna inför lunchserveringen. Och sen jobbade jag som försteman i stora matsalen.

Vi serverade spaghetti med köttfärssås i dag. Och vår salladsbuffé. Och allt flöt på bra i matsalarna, och ingenting speciellt hände.



Åkte hem direkt efter jobbet. Höll sen på här hemma och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr. Satt lite med datorn också.

Sen vid strax före fem så kom Jimmy och hämtade upp mig. Han kom direkt från jobbet, och vi hade bestämt att åka och handla lite i dag.

Först så åkte vi till Skärholmens Centrum, där vi var inne på Tele2. Jag ville ha lite information om hur jag ska göra med lite inställningar i min iPhone 4 när jag åker till Thailand, och det fick jag.

Efter det så åkte vill till IKEA i Kungens Kurva. Coola stora bokstäver gjorda i is, låg på marken vid ingången.



Vi började med att äta middag.



Det här åt jag.



Sen plockade vi ihop det vi skulle ha. Jag köpte bara två stycken dra-på-lakan och en ny fönsterlampa till sovrummet. Jag köpte en likadan som jag hade förut, för jag tyckte om den, och den hade gått sönder.



Jimmy köpte en del saker också. Och jag köpte även ett par saker till en kollega.

Vi åkte sen till Willys i Heron City för att handla lite där också. Ett par kassar var blev det där. Jimmy köpte lite måndagsgodis också. ;-)



Sen så skjutsade Jimmy hem mig, och han åkte sen direkt hem till sig.

När jag kom hem vid halvåttatiden, så var Borzko hemma. Han hade kommit hem från jobbet vid sjutiden.

Resten av kvällen tillbringade vi båda två i soffan. Borzko satt och läste i sin bok. Och jag varvade min tid mellan datorn och boken.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Jätteballa bokstäver :-) Mita och jag tyckte att vi såg Jimmy i hans lastbil då jag skjutsade hem henne efter jobbet Han (om det var han) svängde ut på Huddingevägen från Häradsvägen just som vi skulle svänga av Huddingevägen ;-)

2011-01-17 @ 21:51:55
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, dom var coola! På två sätt! ;-D



Det är nog troligt att det var han. Jag ska fråga honom i morgon. Han svarar inte på Skype nu. Så han kanske har lagt sig.

2011-01-17 @ 22:03:49
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0