Mina Gadgets på Skrivbordet i Datorn.


I går så satt jag och gjorde i ordning mitt skrivbord i datorn med några olika gadgets.

Vad har ni för gadgets? Tipsa mig gärna om såna som ni tycker är användbara/nyttiga/roliga eller bra på nåt annat sätt!

Nedanstående tio gadgets har jag nu. Vänstersidan först, uppifrån och ned.

- Vanlig analog klocka.

- Väder och temperatur i Phuket, Thailand.

- Nerräkning tills vi åker till Thailand, i dagar och timmar.

- Vädret i Stockholm, i dag och tre dagar framåt.

- Mätare för CPU-användning och RAM-minne.

- Almanacka.

- Digital klocka, med alarmfunktion.

- Bildspel med tvåhundra fotografier från Thailand 2006.

- Feed-rubriker, senaste nytt från Aftonbladet och Expressen.

- Post-it-lapp, att skriva kom-i-håg på.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur får du dit 2 sidopaneler? Kanske en ny funktion i Windows 7?

2011-01-17 @ 19:12:36
URL: http://fnuttisen.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Fnuttisen: Ja, jag tror att det är nytt i Windows 7. Kommer inte riktigt ihåg hur det var i Vista. Hade inte gadgets på rätt så länge i min gamla dator, för den var så seg, och jag ville inte ha onödiga grejer som slöade ner den då. Nu kan jag placera gadgetserna precis vart som helst på skrivbordet. Himla snyggt och praktiskt! :-D

2011-01-17 @ 20:07:48
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0