Söndagen den 9 januari 2011.


Och på denna jullovets nittonde och sista dag, så larmade också min mobil klockan halvåtta. Som vanligt gick jag upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen blev det ett glas kaffe framför nyhetsläsning i datorn. Borzkos mobil larmade klockan halvnio, och efter att han hade fixat sina morgonbestyr så blev det frukost, fika, och en pratstund.

Borzko gick sen iväg till Farstahallen för att träna. Själv så bestämde jag mig för en hemmadag med mina vanliga tre sysslor: fixande med diverse hushållsbestyr, datorsittande, och allra mest: bokläsning.

När Borzko kom hem igen, vid tolvtiden, så åt vi lite lätt lunch, och det blev återigen en fika och en pratstund. Sen så stack han iväg igen. Den här gången så åkte han iväg till jobbet för att hämta hem sin lastbil inför morgondagens jobb.

När han sen kom hem igen så satt han och läste i sin bok. Och så småningom så stack han iväg för tredje gången. Den här gången åkte han hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

Jag läste under dagen ut boken "Ingenstans under himlen" av Liselott Willén. Och så började jag på boken "Tre änglar och tre mirakel" av Anitha Östlund.



Och kvällen kommer att fortsatta med bokläsning och datorsittande. Och så lite ångest... Lite söndagsångest har jag ju alltid, och lite värre nu efter ett jullov... Men, men, det blir nog bra bara jag kommer dit i morgon bitti... Klockan sex... Och mobilen kommer att larma halvfem... Och det är 106 arbetsdagar kvar till sommarlovet... :-/

Nej! Lite positivt tänkande nu! Snart börjar "Kör för alla!" igen! Och om FYRTIOÅTTA dagar så åker vi till Thailand! Wiieee!!!! ;-D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0