Torsdagen den 27 januari 2011.


I morse var det elva grader kallt... Brrr... Men jag blev i alla fall glad när jag kom ut till bilen i dag också, för Borzko hade skrapat rutorna på min bil, på vägen till sin lastbil. :-)

På vägen till jobbet var jag med om en mycket otäck händelse... I en t-korsning, när jag hade grönt, så körde en bil mot rött... Så där hade det verkligen kunnat bli en ordentlig olycka... Men tur nog så var jag uppmärksam och tog det lugnt, och när jag skulle köra ut i korsningen, så tyckte jag att den andra bilen kom så otroligt snabbt, så jag tänkte att den hinner nog aldrig bromsa i tid... Men den bromsade inte ens, utan körde bara rätt igenom korsningen mot rött... Och fort körde den också, säkert nittio fast det är sjuttioväg... Hade jag inte stannat trots att jag hade grönt, så hade den smällt rätt in i min högra sida... :-/



Arbetsdagen började sen för min del med städning av matsalarna. Efter det så var jag i skalen och fixade med grönsakerna. Och slutligen så jobbade jag som försteman i stora matsalen.

Det var personalbrist i vår annexskola i dag, så en av kollegerna fick lov att åka dit ner och jobba.

Hos oss hade högstadiet friluftsdag, så det var bara cirka fyrtio stycken från högstadiet som åt lunch hos oss i dag. Så det blev alltså en lite lugnare dag än normalt.

Vi serverade pannkakor med sylt i dag. Och en liten salladsbuffé.



Åkte direkt hem efter jobbet. Var bara inne en kort stund, och sen så gick jag till Centrum. Köpte en bukett tulpaner på Torget, och sen så gick jag hem till mina föräldrar en stund.



Satt där sen i lite drygt en timme och fikade och pratade.



När jag sen kom hem igen så höll jag på och fixade och grejade med diverse hushållsbestyr. Middag åt jag vid femtiden.

Så småningom sen så hamnade jag i soffan, tillsammans med datorn och boken.



Borzko jobbar sent i dag, och beräknar att vara hemma vid tiotiden.

Fredag i morgon! Wiieee!!!! ;-D



Kommentarer
Postat av: Snurran

Jaha, jag glömde både personalbrist och idrottsdag i min blogg :-/

2011-01-27 @ 19:51:52
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, men vi kanske har typ samma läsare! ;-D

2011-01-27 @ 19:56:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken idiot som körde mot rött sådär fort dessutom :-( Tur att du var uppmärksam..

2011-01-27 @ 20:41:26
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria: Ja, det var en mycket otäck situation... Jag var alldeles skakig efteråt... :-/

2011-01-27 @ 20:44:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Camilla

Usch vad obehagligt! Jag blir precis som du skakig efter obehagliga saker, kan vara skakig i flera timmar! Verkligen tur att det gick bra och att du var uppmärksam, vill inte tänka på vad som skulle hänt annars...

2011-01-27 @ 22:00:15
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Ja, det var mycket obehagligt... Och när jag kom till den korsningen i morse, så kändes det verkligen inte bra alls... Men det kom ingen bil alls i morse, från något håll alls.

2011-01-28 @ 16:04:14
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0