Fredagen den 8 juli 2011.


I dag har det varit en aktiv dag, och både Borzko och jag har varit i farten från tidiga morgonen till senaste kvällen. Och i dag var dagen som vi äntligen fick nycklarna till vår nya lägenhet! :-D

Dagen började klockan sex när min mobil larmade. Borzko hade sin veckans lediga dag i dag, och hans mobil larmade klockan sju. När vi båda två var iordninggjorda så åt vi frukost.

Borzko stack sen iväg vid strax före klockan åtta. Han gick då till vicevärden i vårt nya hus, i några ärenden.

Jag höll på och fixade och grejade med saker hemma då. Borzko kom sen hem efter en stund, och tog bilen och åkte iväg med sopsäckerna med kläder som jag rensade ut i går. När han sen kom hem igen så var det strax dags att gå iväg till mötet på Svensk Fastighetsförmedling.

Klockan elva så träffade vi mäklaren och dom två som företrädde dödsboet på vår nya lägenhet. Vi skrev alla papper, mäklaren ordnade allt med våra banker, och vi fick våra nycklar.

När allt var färdigt så gick vi till låssmeden för att fixa flera nycklar.

Sen gick vi hem, hämtade diskmaskinen (på en pirra) som ska stå i nya lägenheten, och så gick vi för första gången hem till vårt nya hem!

Åh! Vilken känsla att gå in där för första gången nu när den var vår! :-D

Dom här fotografierna tog jag från balkongen i dag.



Sen väntade vi in snickaren/golvläggaren. Och han kom efter en stund. Vår elektriker kom också.

Snickaren började direkt med att ta bort väggen mellan köket och det lilla sovrummet, så vi får ett stort kök med matrumsplats.

Vi gick sen därifrån efter en liten stund. Och så gick vi och kollade runt lite på tvättstugan, källarkontoret, grovsoprummet, cykelrummet, återvinningsrummet, och lite annat.

Efter det så åkte vi till Bauhaus för att handla lite. Och så hem igen en stund.

Därefter blev det en tur till IKEA. Men först på vägen dit så stannade vi på McDonalds i Västberga för att äta middag. Jenny jobbade och hon hade tid att sitta och prata med oss en liten stund.

När vi hade handlat det vi skulle ha på IKEA så åkte vi hem igen.

Och sen så åkte vi upp till nya lägenheten en stund igen. Snickaren hade då gått hem för dagen. Han hade rivit bort hela väggen så det var redan klart.

Borzko och jag skruvade ner alla gardinstänger, som dom hade lämnat kvar. Vi mätte och planerade lite också.

Åkte sen till Centrum och handlade fyra kassar med matvaror. Och sen hem och packade upp dom.

Klockan var sen halvnio, och vi tyckte att vi hade jobbt klart för i dag. Så då satte vi igång en dvd-film: "Unknown".

När filmen var slut, vid halvelvatiden, så gick Borzko och la sig, för han ska upp halvfem i morgon bitti, och jobba extra. Jag satte mig då vid datorn en stund.

Tjugo dagar kvar tills vi flyttar! :-D


Kommentarer
Postat av: Snurran

Puh! Blir nästan trött av att läsa allt ni gjort! :-D

2011-07-09 @ 09:57:44
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Mimmi

GRATTIS, nästa steg på livets stig! En ny fas i livet! Önskar att allt går smort nu!

2011-07-09 @ 11:22:21
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag också faktiskt! Och så här lär det väl bli ganska så många dagar i veckorna framöver! ;-D

2011-07-09 @ 15:50:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Tack! Kul med nya faser i livet! Och jag håller också mina egna tummar för att allt ska gå bra! :-D

2011-07-09 @ 15:51:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Vad kul att ni nu har fått nycklarna till lägenheten!!

2011-07-09 @ 22:42:46
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Ja, jätteroligt! Om nitton dagar så flyttar vi! :-D

2011-07-09 @ 22:56:04
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0