Lördagen den 30 juli 2011


Även i morse så gick vi upp vid sextiden. För vi vill ju hinna med så mycket som möjligt, och bli klara så snart som möjligt.

Så efter våra morgonbestyr och frukost så satte vi igång.

Bland annat så monterade vi vår nya tavla, och hängde upp den.



Vid tiotiden, när Centrum öppnade, så tog vi bilen dit, eftersom vi skulle handla mycket. Det blev några inköp på Clas Ohlson, och på Apoteket. Massor med matvaror från både Hemköp och Konsum blev det också.

Och så köpte vi en ny duk, en löpare, på Hemtex.



När vi kom hem igen så fortsatte vi att hålla på med massor med olika saker i lägenheten. Bland annat så hängde vi upp lampan i vardagsrummet, satte upp hängare i hallen, och en massa annat småfixande.

Sen vid halvtretiden så åkte Borzko iväg. Han skulle hämta upp sin syster med familj, och sen skjutsa dom till Arlanda.

Jag satte mig då med datorn en stund, fixade två bokrecensioner bland annat. Varvade med lite småfix i lägenheten också.

Satte mig en liten stund på balkongen också, läste lite i min bok, och njöt av det underbara vädret.

 

Vid femtiden sen så kom Borzko tillbaka hem. Jag mötte upp med honom utanför då, och så åkte vi direkt till IKEA, i dag igen.

Tog ett "Dagens Outfit"-fotografi i nya spegelgarderoben i hallen. Så här har jag gått klädd nu nästan hela sommarlovet. Jag har tre par jeansshorts, och cirka sex svarta linnen och sex vita linnen.



På IKEA så började vi med att äta middag, i dag igen! I dag så tog jag kött istället för fisk.



Vi köpte en till matta, likadan som i går, två dukar (löpare), och fyra kuddfodral till kuddarna i vardagsrummet.

Mattan la vi vid fönstret och balkongen, under fåtöljen, på min "mysplats". Där kommer jag nog ofta att sitta och titta ut genom fönstret. Perfekt där med det låga nedre vädringsfönstret. Man ser jättebra när man sitter där, till och med sjöutsikt över sjön Magelungen. (Och det är ju självklart mycket, mycket finare i verkligheten än vad det blir med min iPhone-kamera).  



Kuddfodralen blev jag nöjd med. Dom är gråa och matchar mattorna.



Och lite översiktsbilder över vardagsrummet.



Efter IKEA så åkte vi till COOP Forum i Haninge. Men vi fick inte tag i det som vi skulle ha där. Vi tänkte då åka till Bauhaus och kolla där, men dom hade stängt redan klockan sex.

Åkte då hem, och fortsatte med vårt jobb.

Satte bland annat upp en termometer i köket.



Vi höll sen på och fixade och grejade med lite smågrejer här hemma.

Vid halvtiotiden så tyckte vi att det fick räcka för i kväll, så då fixade vi iordning lite gott att äta och dricka, och så satte vi oss i soffan och tittade och lyssnade på "Sommarkrysset" som vi hade spelat in sedan tidigare på kvällen.

Dom obligatoriska solnedgångskorten blev det ju förstås i kväll också.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde nästan förstora upp någon utav dina bilder på solnedgången och ha som tavla hemma:)

2011-07-30 @ 22:21:58
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, faktiskt så tänkte jag det själv häromdagen! Jag kanske gör det någon gång! :-D

2011-07-30 @ 22:25:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Nya tavlan bakom soffan gjorde sig jättebra där! :-)

2011-07-30 @ 23:18:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Marie

Synd att ni inreder så trist och fult när ni har en sprillans fräsch lägenhet att göra det i :(

2011-07-31 @ 01:00:06
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack! Det tycker vi också! Och vi ska faktiskt köpa en till likadan i dag! Och ha bredvid, på väggen bakom fåtöljerna! Det är så tomt där, och vi har diskuterat hit och dit och fram och tillbaka om vad vi ska ha där. Och vi kom fram till att vi vill ha en likadan till. Det blir ju nästan som en fondvägg där då. :-D



2011-07-31 @ 08:21:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marie: Ja, smaken är ju liksom olika hos olika personer, och tur är väl det. Tänk vad tråkigt om alla skulle ha det exakt likadant hemma. Själva tycker vi verkligen inte att vi har det trist och fult! Tvärtom! Vi tycker att vi har det helt fantastiskt fint här hemma! Precis som vi vill ha det! Och vi inreder ju lägenheten bara till oss två. Så huvudsaken är ju att vi är nöjda. Sen tycker jag ju förstås att det är roligt om mina barn tycker att vi har det fint. Men vad andra tycker, det är ju egentligen inte viktigt. Det är bara en bonus om andra tycker om det också. :-)

2011-07-31 @ 08:24:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Majsan Ekberg

Lyssna inte på negativa kommentarer=)) KRAAAM

2011-07-31 @ 09:52:27
Postat av: Majsan Ekberg

Har min nu sådana åsikter som Marie har så borde man väl åtminstone kunna hålla tyst om dom =(( Förstår verkligen inte hur man medvetet vill såra någon annan människa. Blev jätteledsen för din skull Bim.

2011-07-31 @ 10:03:37
Postat av: Ahnna

Håller med Majsan!! Skulle just skriva att det är så dumt att kommentera något man inte gillar. Man måste ju inte skriva allt.

2011-07-31 @ 13:11:15
Postat av: annebelle

Roligt, vad fint det blir! jag är glad för din skull, härligt att bo så högt upp i det fina huset och med den underbara utsikten. :) Igår åkte vi till Stockholm, vilken dag! 28 grader varmt, mycket folk ute och så vackert! Vi tog båten från söder till Hammarby sjöstad, jättefint.

Ett tips: Glassen på Stikkinikki gelato på Götgatan! Glass att dö för! Du gillar ju glass... :)

2011-07-31 @ 16:56:45
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Nej, jag försöker att inte göra det! Kram! :-D

2011-07-31 @ 19:03:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Majsan Ekberg: Jag håller med dig. Jag skulle aldrig skriva något negativt till någon på det sättet. Om man inte tycker att något är fint, så skriver man väl ingenting. Man ska inte kommentera något som man inte skulle kunna säga till någon rätt i ansiktet. Och jag vill aldrig såra någon.

Tack för att du bryr dig! Kram! :-D



2011-07-31 @ 19:05:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Ahnna: Nej, precis! Man måste ju inte skriva allt! ;-D Kram!

2011-07-31 @ 19:05:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Hej! Och tack! Vi stormtrivs redan! Har aldrig känt så här starkt för en lägenhet och ett hus tidigare! :-D



Okej! Tack för tipset! Det måste jag absolut kolla in då! :-)



2011-07-31 @ 19:06:49
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Junitjej ♥

Så fin tavlan blev på äggen!! Och vilken fin löpare från Hemtex.

2011-07-31 @ 21:48:17
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Junitjej: Tack! Det tycker jag också! :-D

2011-07-31 @ 21:49:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Marisa

Stilrent och praktiskt och personligt just för er två,det nästan står "Bim" på möblerna och annat :)

Kramar och lycka till med restemdet lilla som är kvar.

2011-08-01 @ 09:55:33
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marisa: Hahaha! Det har du nog rätt i! ;-D



Tack så jättemycket! Kram! :-)

2011-08-01 @ 12:49:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Åh va har ni köpt ert kryddset? Vill ha ett likadant :)

2011-08-08 @ 11:55:09
URL: http://miiny.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mikaela: Kryddsetet köpte jag för många, många år sen, på DUKA. Men jag tror inte ens att butikskedjan DUKA finns längre. Älskar "kryddkarusellen"! Så himla smart! :-)

2011-08-08 @ 18:15:36
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0